صنعت فرآوری محصولات، حلقه مفقوده شیلات مازندران

یکی از مهم‌ترین اقلام صادرات غیرنفتی محصولات شیلاتی و فرآورده‌های آن است که نقش مهمی در توسعه اقتصاد غیرنفتی کشور دارد توجه به فرآوری آبزیان در مازندران که به عنوان قطب شیلات کشور شناخته شده است می‌تواند موجب اشتغالزایی و تامین پروتئین سبد غذایی شود.

سالانه حدود ۱۰۰ هرار تن انواع محصولات شیلاتی در مازندران تولید می‌شود که از این میزان فقط ۲۰ درصد فراوری و مابقی به صورت تازه خوری روانه بازار مصرف می‌شود.

سرمایه گذاران این بخش یکی از عوامل مهم در کاهش استقرار صنایع فراوری شیلاتی در مازندران سود‌های بالا بانکی ۱۸ تا ۱۴ درصد، نبود زمین در شهرک‌های صنعتی استان برشمردند.
 
معاون آبزی پروری شیلات مازندران هم گفت: برای توسعه واحد‌های فرآوری محصولات شیلاتی در استان مشوق‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات ، اعتبار یارانه‌ای و بازاریابی محصولات شیلاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.
عباس زاده با اشاره به اینکه صدور مجوز راه اندازی واحد‌های فراوری آبزیان با سازمان جهاد کشاورزی و صمت است، افزود: برای حمایت از این بخش، زمین‌های شیلاتی شهرک صنعتی میرود بابلسر به سرمایه گذاران بخش فراوری آبزیان واگذار می‌شود.
 

اخبار مرتبط

پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در حوزه شیلات مازندران

مازندران پیشرو در تولید ادوات شیلاتی

ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی مازندران ۵ هزار میلیارد تومان است

0 نظر

ارسال نظر

capcha