مازندران پیشرو در تولید ادوات شیلاتی

مازندران پیشرو در تولید ادوات شیلاتی

مدیر کل شیلات مازندران گفت: ۱۸ هزاز تجهیزات نوین شیلاتی با هدف افزایش تولید در واحد سطح، در واحد‌های آبزی پروری مازندران نصب شده است.


کریم زاده با بیان اینکه مازندران با ۱۰۴ هزار تن تولید سالیانه آبزیان، رتبه نخست آبزی پروری کشور را داراست افزود: ۳ هزار و ۷۰۰ واحد آبزی پروری در استان هم اکنون فعال است.


به گفته مدیر کل شیلات مازندران دستگاه‌های اکسیژن ساز، درام فیلتر، اسپلش، سوپر اسپلش و مدیا از جمله تجهیزات مهم شیلاتی است که در مازندران تولید و در اختیار آبزی پروران قرار می‌گیرد.


کریم زاده افزود: ادوات و تجهیزات شیلاتی ساخته شده در مازندران، علاوه بر تامین بخش زیادی از نیاز داخل کشور به کشور‌های عراق، ازبکستان و افغانستان صادر می‌شود.


او با اشاره به اینکه از پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به پرورش دهندگان آبزیان در مازندران خبر داد و گفت: برای پرورش گونه‌های سردابی به ازای هر تن، ۷۶ میلیون تومان، برای ماهیان گرمابی، به ازای هر هکتار، ۱۸۰ میلیون تومان و برای پرورش دهندگان آبزیان در آببندان‌ها نیز به ازای هر هکتار ۳۸ میلیون تومان تجهیزات پرداخت می‌شود.


هم اکنون ۲۳ واحد تولیدی در کشور در زمینه تولید تجهیزات و ادوات شیلاتی فعالیت میکنند وکشورمان توانسته به خودکفایی ۸۵ درصدی در این بخش برسد.

اخبار مرتبط

پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در حوزه شیلات مازندران

ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی مازندران ۵ هزار میلیارد تومان است

اجرای طرح شیلاتی مشاغل خانگی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha