پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در حوزه شیلات مازندران

پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در حوزه شیلات مازندران

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شیلات مازندران قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران اظهار داشت: سال گذشته با برنامه ریزی و نظارت شیلات استان و تلاش بهره‌برداران شیلاتی حدود 115 هزار تن انواع آبزیان در استان تولید و روانه بازار شد.

 وی با بیان اینکه این میزان تولید در  شاخص فعالیت‌های شیلاتی کشور نشان از توان شیلاتی استان دارد افزود: تحقق برنامه رشد 8 درصد در تولید آبزیان، برنامه تعهد اشتغال، ارائه تسهیلات بانکی، پرورش ماهی در قفس‌های دریایی از برنامه مهم شیلات استان به‌شمار می‌آید.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: سال گذشته حدود 1530 طرح شیلاتی به بانک‌ها معرفی شده است که به 530 نفر از تولیدکنندگان و بهره برداران شیلاتی حدود 195 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

کریم‌زاده ادامه داد: شیلات مازندران درسال 1401 با معرفی 469 طرح شیلاتی و جذب بیش از 80 میلیارد تومان تسهیلات خرید نهاده ها با شیلات کارت، مقام اول را در کشور به دست آورده است.

مدیرکل شیلات مازندران اظهار کرد: 120 درصد تعهد برنامه اشتغال سال گذشته محقق شد که شامل  1503 نفر بود.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون 743 شغل در سامانه رصد ثبت شده و بیش از 58 درصد از تعهد اشتغال شیلات استان محقق شد.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه با اشاره به اینکه ماهیت فعالیت‌های شیلاتی به گونه‌ای است که صیدماهیان استخوانی در نیمه دوم سال انجام می‌شود یادآور شد: این موضوع در ایجاد اشتغال و ثبت آن در سامانه رصد نقش مهم دارد.

کریم‌زاده گفت: درصدد راه‌اندازی پروژه‌های راکد و غیر‌فعال، ترویج روش‌های نوین، تبدیل ظرفیت‌های حداقلی به حداکثری پروژه‌ها هستیم و دستیابی به اهداف رشد 8 درصد را تسهیل خواهد کرد.

وی خواستار مشارکت جدی‌ بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات شد و افزود: باید پیگیری جدی پرداخت تسهیلات  تبصره 18 و نیز تسهیلات خرید نهاده‌ها باشیم.

اخبار مرتبط

مازندران پیشرو در تولید ادوات شیلاتی

ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی مازندران ۵ هزار میلیارد تومان است

اجرای طرح شیلاتی مشاغل خانگی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha