ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی مازندران ۵ هزار میلیارد تومان است

ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی مازندران ۵ هزار میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده ظهر یکشنبه در کمیته پژوهش استان مازندران با اشاره به اجرای طرح‌ها و مطالعاتی شیلاتی با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی اظهار داشت: صید و صیادی، آبزی پروری، حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر، توسعه بازار و صادرات و بازسازی ذخایر از جمله طرح‌ها و برنامه‌ها است.

وی با اظهار این که سه هزار و ۷۰۰ واحد آبزی پروری در استان وجود دارد، گفت: سالانه ۱۲ هزار نفر به طور مستقیم و ۴۰ هزار نفر غیرمستقیم در فعالیت‌های شیلاتی مشغول فعالیت هستند.

وی میزان تولید شیلاتی را ۱۰۴ هزار تن به ارزش چهار تا پنج هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در شیلات استان ۱۱۳ تشکیل صیادی در بخش ماهیان استخوانی، خاویاری و کیلکا فعالیت دارند و سالانه پنج هزار نفر مستقیم در این بخش مشغول کار هستند.

کریم زاده با اظهار این که سالانه بیش از ۱۵ هزار تن انواع ماهیان استخوانی، کیلکا و خاویاری صید می‌شود، ارزش اقتصادی آن را ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: هفت هزار و۶۵۰ نفر در سه هزار و ۷۰۰ واحد آبزی پروری استان اشتغال دارند.

مدیرکل شیلات مازندران یادآور شد: سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزار آبزی در واحدهای آبزی پروری به ارزش چهار هزار میلیارد تومان تولید می‌شود.

وی حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی را از رسالت‌های مهم برشمرد و گفت: سالانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهیان در رودخانه‌های استان رهاسازی می‌شود و سالانه ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و ۱۳ میلیون قطعه بچه ماهی کپور تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در حوزه شیلات مازندران

مازندران پیشرو در تولید ادوات شیلاتی

اجرای طرح شیلاتی مشاغل خانگی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha