صادرات مرکبات مازندران در یکسال اخیر از پنج هزار تُن به ۷۰ هزار تُن افزایش یافت

صادرات مرکبات مازندران در یکسال اخیر از پنج هزار تُن به ۷۰ هزار تُن افزایش یافت

سید رحیم بخشی افزود: صادرات کیوی مازندران به کشورهای مختلف از ۱۰ هزار تن به ۲۰ هزار تن در سال گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: مازندران با تولیدسالانه هفت میلیون تن محصولات کشاورزی با تولید ۱۷ محصول راهبردی رتبه اول کشور را دارا است.

بخشی با بیان این که صادرات برای هر کشوری پیش نیاز سرمایه گذاری و رونق تولید است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این استان در منطقه مرزی قرار دارد و دارای بنادر و فرودگاه های مهمی است رونق صادرات از این استان در دستور کار دولت قرار دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران ادامه داد: کشاورزی و گردشگری ۲ زنجیره ارزش در استان معرفی شدند که استاندار جدید مازندران نسبت به رونق در این دو ارزش اهتمام جدی دارد.

بخشی با بیان این مطلب که در سال گذشته پنج واحد تولیدی در نمایشگاه "ایران اکسپو" شرکت کرده بودند، بیان داشت: مازندران در اردیبهشت امسال با ۲۷ واحد تولیدی در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: نمایش توانمندی کالاهای تولیدی در "ایران اکسپو" فرصت مناسبی است تا ظرفیت های ممتاز تولیدی و صادراتی این استان در جهان مطرح شود.

طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

زمان برداشت پرتقال هم که " تامسون " مهم ترین رقم آن محسوب می شود از نیمه آبان شروع می شود. به طور متوسط در یک هکتار باغ مرکبات ۳۰ تا ۴۰ تن محصول برداشت می شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و می‌توان گفت رویدادهای مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملا به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

اخبار مرتبط

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی مازندران با ثبت ۱۷.۴ میلیون قطعه

برگزاری همایش ملی اقتصاد ایران با محوریت کشاورزی مازندران

15 هزار تن کیوی و مرکبات از گمرکات مازندران صادر شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha