آخرین وضعیت جوی کشور

آخرین وضعیت جوی کشور

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، زنجان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی و خوزستان بارش برف و باران و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی افزود: از اوایل امشب در برخی نقاط استان‌های تهران و البرز و بعدازظهر امروز با نفوذ توده هوای سرد در استان‌های گیلان و مازندران بارش برف و باران و وزش باد شدید داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه دوم بهمن بارش پراکنده در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز و تهران ادامه دارد و با حرکت سامانه به سوی شرق در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: روز جمعه سوم بهمن بارش پراکنده برف و باران در شمال شرق خواهیم داشت و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می شود.

وی گفت: از امروز تا یک شنبه پنجم بهمن کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور به ویژه در نیمه شمالی کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز پنجشنبه در سطح کشور به ویژه نیمه شرقی و وزش باد شدید خواهیم داشت و این باد روز جمعه در شرق و جنوب شرق تداوم دارد.

اصغری با بیان اینکه آسمان اغلب مناطق کشور روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو صاف است، گفت: بدین ترتیب در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار صبحگاهی پدیده غالب خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید گاهی بارش باران و برف در بعد از ظهر کاهش ابر پیش بینی می شود همچنین کاهش دما و افزایش باد فردا شب در تهران محتمل است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۶ درجه و ۴ درجه زیر صفر خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۶ درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۱۴ درجه زیر صفر و همچنین سنندج، زنجان و بجنورد با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

اصغری اظهار داشت: روز آینده در ۲۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

اخبار مرتبط

ضرورت تدوین استراتژی بلندمدت صادرات غیرنفتی کشور

مازندران در واکسیناسیون کرونا در صدر استان های کشور قرار دارد

قراخیل قائمشهر به عنوان روستای قرآنی کشور در سال 1400 برگزیده شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha