آزادسازی 2 هزار مترمربع اراضی ملی در مرزن‌آباد چالوس

آزادسازی 2 هزار مترمربع اراضی ملی در مرزن‌آباد چالوس

هادی بزرگی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس چالوس اظهار کرد: این اراضی در اجرای حکم قطعیت یافته قضایی بخش مرزن‌آباد با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس از ید متصرفات خارج و به دولت بازگردانده شده است.

وی با اشاره به اجرای چهار حکم در یک روز گفت: دو حکم قلع و قمع به متراژهای ۱۵۸ در روستای کتیر و ۶۹۰ در روستای طویر و همچنین دو حکم در راستای رفع تصرف به متراژهای هزار و ۱۱۲ متر مربع در روستای طویر اجرا شد.

بزرگی ضمن با بیان اینکه نسبت به هر گونه تصرف‌های غیرقانونی سودجویان در مناطق ملی برخورد می‌شود، گفت: اراضی منابع ملی در زمره انفال و متعلق به ‌تمامی نسل‌ها است پس باید حفظ، احیا و توسعه یابد و این وظیفه ادارات منابع طبیعی به‌‌عنوان متولی است.

رئیس منابع طبیعی چالوس بزرگترین مشکل در عرصه‌های منابع طبیعی را تبدیل و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب، تبدیل عرصه‌های جنگلی و مرتعی به اراضی خصوصی دانست و بیان کرد: موضوع منابع طبیعی و اراضی ملی به‌عنوان بارزترین مصادیق انفال از سرمایه‌های اساسی و غیرقابل افزایش کشور به شمار می‌رود.

وی از همه مسؤولان، مردم، کشاورزان و دوستداران طبیعت خواست که در بحث صیانت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع یاری‌رسان باشند تا با فرهنگ‌سازی مانع تخریب اراضی ملی به‌خصوص جنگل‌ها و مراتع شویم و همچنین از همه افراد در خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

ترافیک سنگین و مه‌گرفتگی در محور چالوس

دادستان کرج : ۲ مفقود سیل جاده چالوس هنوز پیدا نشده‌اند

0 نظر

ارسال نظر

capcha