افتتاح دفتر انجمن موسیقی مازندران، مثبت ترین کار در توسعه موسیقی مازندران

افتتاح دفتر انجمن موسیقی مازندران، مثبت ترین کار در توسعه موسیقی مازندران

ردساریمحمدرضا اسحاقی هم در این مراسم گفت: ملتی که دارای زبان است؛ حیف است که موسیقی اش فراموش شود و اگر کار نشود؛ فرهنگ نمی‌تواند رشد کند و لذا باید فرهنگ آبا و اجدادی و گذشتگان ما نسل به نسل به جوانان و نوجوانان امروز و آیندگان فردا منتقل شود.

 استاد موسیقی مازندران و تنها خنیاگر مازندران افزود: مثبت ترین کاری که امروز اساتید فرهنگ و ادب مازندران انجام دادند؛ تشکیل « انجمن موسیقی مازندران» بوده است که بیانگر دغدغه مسئولان فرهنگ و هنر مازندران در این عرصه است.

 وی خاطر نشان کرد: « انجمن موسیقی مازندران» خانه هنرمندان موسیقی مازندران و امید ماست و خوشحالیم که این خانه شکل گرفته است و در ادامه راه هم باید با همراهی و همکاری کمک کار فعالیت ها بود.

 استاد موسیقی مازندران با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ موسیقی و فرهنگ مازندران فراموش نشود؛ گفت: ضایعه از دست دادن هنرمندان مازندران ضایعه بزرگی است که با رفتن آنان از بین ما، بسیاری از فرهنگ ها هم رفته و دفن می شود و لذا باید برای فرهنگ مازندران و موسقی مازندران تلاش کرد.

 «جمال محمدی» از اساتید به نام موسیقی مازندران هم در این جلسه به نمایندگی از اهالی موسیقی مازندران گفت: انجمن موسیقی مازندران به همت و تلاش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شکل گرفته و امیدواریم در حمایت از فعالان و هنرمندان تلاش شود.

 رئیس انجمن موسیقی مازندران افزود: دوران کرونایی دوران برزخی برای هنرمندان بود و در ادامه راه باید تلاش شود تا با مشارکت همه جانبه همه اهالی موسیقی و همراهی هیات مشورتی، منابعیبرای هنرمندان ایجاد شود.

 وی تصریح کرد: موزه ادوات موسیقی مازندران در آینده تشکیل می شود؛ گالری انجمن موسیقی را داریم و امیدواریم همه با هم برای اعتلای موسیقی مازندران تلاش کنیم.

 استاد « جمشید قلی نژاد » هم در سخنانی اظهار کرد: وضع موسیقی استان مازندران اسفناک است و باید بازدید از آموزشگاهها در دستور کار جدی باشد تا هنرجویی که تازه دوره دیده و بدون صلاحیت لازم در این آموزشگاهها تدریس می کند و هنرجویان ما دچار بدآموزی موسیقی می شوند.

 وی یادآور شد: باید نظارت کامل بر آموزشگاههای موسیقی مازندران انجام شود و همچنین هنرمندانی که فعالیت و آثار هنری دارند؛ فعالیت هایشان و آثارشان در حوزه موسیقی به دلیل توان مالی راکد است؛ تا توان ارائه آثار را داشته باشد.

 آیین افتتاح دفتر مستقل انجمن موسیقی مازندران با حضور عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمدرضا اسحاقی استاد موسیقی مازندران و جمال محمدی رئیس انجمن موسیقی مازندران، استاد جمشید قلی نژاد و جمعی از اهالی هنر و موسیقی مازندران برگزار شد

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha