تحویل خانه به خانه بسته های دارویی ۲۴ هزار بیمار مزمن در مازندران

تحویل خانه به خانه بسته های دارویی ۲۴ هزار بیمار مزمن در مازندران

به گزارش مازندروز،  سید محمد خورشیدی عصر چهارشنبه در جمع مسئولان استان در استانداری با بیان اینکه ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های استان مختص تأمین اجتماعی است، افزود: با شیوع کرونا بلافاصله تخت بیمارستانی و مراکز درمانی را در اختیار ستاد قرار دادیم وتاکنون هزار و ۱۰۰ بیمار در مراکز تحت پوشش بستری که ۸۸۰ بیمار درمان شدند و مابقی نیز در حال دریافت خدمات هستند.

وی ادامه با اشار ه اجرای طرح پزشک خانواده گفت: ۱۴۰ هزار بیمه شده تحت پوشش پزشک خانواده قرار دارند و ۴۷ پزشک شبانه روزی سعی کردند با ارتباط تلفنی و خدمات دهی مانع از مراجعه افراد به مراکز درمانی شوند واین کار در پیشگیری از کرونا تأثیر زیادی داشته است.

خورشیدی ادامه داد: شمار مراجعه برای دریافت خدمات از ۱۰ هزار نفر در چهارم اسفندماه سال قبل به دو هزار و ۲۰۰ نفر در روز گذشته کاهش یافت و نشان از کاهش ۶۶ درصدی مراجعات دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به تأمین بسته‌های دارویی بیماران مزمن و بازنشسته دردرب منازل افزود: داروهای مورد نیاز ۲۴ هزار بیمار مزمن شامل داروهای فشار خون، دیابت و غیره به انان در منازل تحویل داده شد و که از بار مراجعه انان به مراکز درمانی و دارویی جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۳ همکار ما دچار بیماری و یک شهید نیز تقدیم شده است، افزود: از ابتدای اسفند تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان پرداختی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشتیم و بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی به روز شده است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha