هشدار درباره وقوع بارش‌های رگباری و جاری شدن روانآب

هشدار درباره وقوع بارش‌های رگباری و جاری شدن روانآب

به گزارش مازندروز،  مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان از امشب تا اواخر پنج شنبه با عبور امواج تراز میانی جو از روی دامنه‌های البرز شاهد وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد و احتمال تگرگ در ارتفاعات استان خواهیم بود.
علی اصغر احمدی افزود: با توجه به شرایط فصلی رگباری بودن بارش‌ها و اشباع بودن زمین از بارش‌های اخیر ایجاد روانآب سطحی بصورت محلی دور از انتظار نیست.
او گفت: در این مدت هم استانی‌ها و مسافران از تردد‌های غیر ضروری در هنگام تردد در جاده‌های اصلی و فرعی بخصوص در هنگام شب و بارندگی پرهیز کنند.
احمدی افزود: دامداران و ساکنان بومی دام‌های خود را بدور از ارتفاعات، حاشیه رودخانه و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری کنند.
او افزود: با توجه به امکان بالا آمدن و طغیان رودخانه‌ها از توقف و اقامت در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.
احمدی به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی همچون گذشته داشته باشند.

اخبار مرتبط

هشدار سفر به استان‌ها

هشدار هواشناسی

وعده کار عالی و درآمد بالا پوچ از آب درآمد!

0 نظر

ارسال نظر

capcha