تعطیلی بازار ماهی و کاهش شیوع ویروس کرونا در فریدونکنار

تعطیلی بازار ماهی و کاهش شیوع ویروس کرونا در فریدونکنار

خسرو طالبی بازرس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از دلایل اصلی شیوع کرونا را هجوم مسافران به بازارهای محلی این شهرستان عنوان کرد و افزود : بازار ماهی از مهم ترین اماکن تجمعی شهرستان فریدونکنار بود که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا تعیین تکلیف آن بر روی میز مبارزه با ویروس کرونا استان و شهرستان قرار گرفت. 

وی همچنین تردد افراد غیربومی در این بازار برای خرید ماهی را یکی از مخاطرات تداوم فعالیت این بازار عنوان کرد و گفت : بر اساس پایش های مداوم و مستمر تعطیلی این بازار کمکی بزرگی به مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا داشته است. 

بازرس ویژه استانداری مازندران در فریدونکنار با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ورود افراد غیر بومی به این شهرستان گردشگر پذیر، افزود: در مجموع از زمان آغاز این اقدامات شیوع ویروس کرونا در فریدونکنار سیر نزولی را طی می کند. 

طالبی همچنین به رعایت کامل مسائل بهداشتی توسط شهروندان و روستاییان فریدونکنار اشاره کرد و گفت: تقریبا تمامی واحدهای صنفی غیر ضروری اقدام به خودتعطیلی کرده اند. 

وی شرایط انتقال ویروس کرونا در فریدونکنار را کنترل شده عنوان کرد و ادامه داد : البته اکنون دغدغه اصلی امکان بی تفاوتی عمومی است که احتمال افزایش شیوع را دور از ذهن نمی کند. 

برطرف شدن مشکلات تنها بیمارستان فریدونکنار

بازرس ویژه استاندار مازندران همچنین یکی از مشکلات حوزه کرونا در فریدونکنار را کمبود تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر از جمله دستگاه اکسیژن و برخی از اقلام دارویی عنوان کرد و گفت که در حال حاضر تمامی این کمبودها توسط خیرین و دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است. 

طالبی بیان داشت: علاوه بر برطرف شدن نیازها و کمبود های بیمارستان فریدونکنار، کاهش مبتلایان نیز فشار کارد درمانی و تجهیزاتی را در این بیمارستان کاهش داده است . 

شهرستان ۶۰ هزار نفری فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی مازندران است که به واسطه گردشگر پذیری از نخستین شهرهای شیوع ویروس کرونا در مازندران بود.

در این شهرستان از ابتدای ویروس کرونا تاکنون۲۹۳ نفر در بیمارستان بستری شدند که از این تعدادد ۲۱۲ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند و در حال حاضر نیز ۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان امام خمینی این شهرستان بستری هستند.

همچنین از ابتدای طرح فاصله گذاری تاکنون  پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو از مبادی های ورودی شهرستان فریدونکنار برگردانده شدند ، ۴۲ دستگاه هم توقیف و ۵۵ خودرو نیز جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شدند.

همچنین  در این مدت ۴۸ واحد صنفی نیز در این شهرستان به دلیل عدم اجرای مصوبه تعطیلی صنوف غیر ضروری پلمب شد.

اخبار مرتبط

تعطیلی جمعه بازار و بازار‌های هفتگی در استان

تمامی بازارهای هفتگی در بابل تعطیل اعلام شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha