تعطیلی جمعه بازار و بازار‌های هفتگی در استان

تعطیلی جمعه بازار و بازار‌های هفتگی در استان
به گزارش  مازند روز به نقلل از خبرگزاری صداوسیما، فرماندار جویبار گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و در راستای جلوگیری از انتشار این ویروس، با تصیماتی که در جلسه کارگروه زیستی پدافند غیر عامل شهرستان گرفته شد این هفته هم بزرگترین بازار سنتی شمال کشور در جویبار تعطیل است.
علی اسد از مردم خواست که در منزل بمانند و از رفتن به بازار خوداری کنند.
همچنین در همین راستا، همه بازار‌های هفتگی و روزانه که در سطح استان برگزار می‌شد تا اطلاع بعدی تعطیل است.
 
* کنسل شدن پروازهای فرودگاه رامسر
پرواز‌های فرودگاه رامسر تا جمعه ۱۶ اسفند برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.
مدیر کل فرودگاه‌های مازندران گفت: بنا بر اعلام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، تمام پرواز‌های این شرکت در فرودگاه رامسر تا روز جمعه ۱۶ اسفند ۹۸ در مسیر تهران -رامسر -تهران و اصفهان- رامسر -اصفهان لغو شد.
وطن خواه افزود: پیش از این، تمام پرواز‌های این شرکت در فرودگاه رامسر تا روز دوشنبه ۱۲ اسفند لغو شده بود و مسئولان فرودگاه استان برای جلوگیری از شیوع کرونا این ممنوعیت پرواز را تا روز جمعه ادامه دادند.
مدیر کل فرودگاه‌های استان با بیان اینکه برنامه پروازی فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری هنوز تغییری نکرده، اما تیم بهداشتی در این فرودگاه از همه مسافرین ورودی به ترمینال تست کرونا گرفته می‌شود از مردم خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند و یا قبل از عزیمت به فرودگاه با شماره ۰۱۱- ۳۳۷۱۰۰۰۰ از وضعیت پرواز‌های خود مطلع شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران هم گفت: با توجه به تصمیم مسئولان بهداشت و درمان و در راستای حفظ سلامت فردی و اجتماعی هموطنان، مراسم معنوی اعتکاف ماه رجب لغو شد و بر اساس آخرین تصمیم‌ها مقرر شد مراسم اعتکاف در دهه آخر رمضان برگزار شود.

* ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها؟
مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان این هفته تعطیل هستند، اما آیا این تعطیلی ادامه دارد؟
وزیر آموزش و پرورش گفت: جمعه این هفته، درباره وضعیت هفته آینده مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا مدارس تعطیل می‌شود یا خیر و حدود و بازه زمانی این تعطیلی در کدام استان‌ها خواهد بود؟
همچنین ستاد ملی پیشگیری از شیوع وروس کرونا، آخر این هفته درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در هفته‌های آینده نظر خود را اعلام خواهد کرد.

* فعال شدن کمیته بازرسی از اماکن ورزشی در مازندران
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اهمیت اولویت در سلامت مردم استان مازندران افزود: بازرسان و تیم‌های نظارتی این اداره کل در سراسر استان با محوریت معاونت ورزشی و هیات پزشکی ورزشی بصورت ویژه با همکاری ادارات و هیات‌های ورزشی استان در شهرستان‌ها به صورت دقیق دستورالعمل‌های صادره در حوزه ورزش را بطور روزانه رصد و در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی و جدی صورت خواهد پذیرفت.
حسین زادگان گفت: تمامی اماکن ورزشی دولتی و بخش خصوصی و همچنین تمامی مسابقات ورزشی سراسر استان به منظور حفظ سلامت ورزشکاران، مربیان و علاقمندان تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی نیز تا پایان این هفته تعطیل هستند. این تعطیلی تا شانزدهم اسفندماه ادامه دارد و درباره تعطیلی هفته بعد، ستاد استانی پیشگیری از کرونا تصمیم می‌گیرد.

* راه اندازی سامانه خودارزیابی کرونا در مازندران
مدیر دفتر فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه اندازی سامانه خودارزیابی کرونا در استان خبر داد.
دکتر محمدرضا منتظریون گفت: افراد مشکوک به کروناویروس می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی corona.mazums.ac.ir احتمال ابتلا به این ویروس را در خود مورد سنجش قرار دهند.
وی تصریح کرد: شهروندان پس از ورود به این سامانه با دادن کد ملی و شماره همراه خود و نیز پاسخ به چند سئوال در مورد وضعیت جسمی و سابقه بیماری زمینه ای، از وضعیت سلامتی خود اطلاع یابند.
مدیرکل بهزیستی مازندران هم از ارائه مشاوره با هدف کاهش استرس کروناویروس به مددجویان استان خبر داد.
گوهردهی افزود: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ صدای مردم و شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نیز حضور ۱۵ نفر از متخصصان مشاوره و روانشناس از ساعت ۸ تا ۲۲ در خدمت مددجویان استان هستند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha