بیش از پنج هزار مسافر جاده کندوان تب سنجی کرونایی شدند

بیش از پنج هزار مسافر جاده کندوان تب سنجی کرونایی شدند

محمدناصر زندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :  از زمان آغاز طرح تب سنجی در مسیر جاده کندوان در روز پنجشنبه گذشته تاکنون چهار هزار دستگاه خودرو با سرنشینانش از این محور وارد مازندران شدند.

وی گفت که از میان مسافرانی که در این محور تب سنجی شدند ، تچهار مسافر به خاطر تب شدید ، تنگی نفس و سرفه خشک شناسایی شدند که از ورود آنها به استان جلوگیری شد و این افراد به مراکز قرنطینه راهنمایی شدند.

 

فرماندار چالوس با  بیان اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی ، ادارات دولتی ، غیردولتی حتی خیران برای پیشگیری ، مقابله و کنترل ویروس کرونا در این شهرستان پای کار آمده اند، گفت : از زمان اطلاع از شیوع این ویروس در مناطقی از استان مازندران ، بنابر مصوبات نشست های متعددی استانداری این موضوع بسیار مهم در دستور کار فرمانداری قرار گرفت و ضمن برگزاری نشست های مختلف و ارائه راهکارهای لازم برای پیشگیری از آن تاکنون اقدامات خوبی هم در شهرستان انجام گرفته است.

وی ، تعطیلی مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی ، لغو جشن های ، مجالس عروسی ، آئین عبادی و سیاسی نمازجمعه ، مجالس ترحیم ، غیرفعال کردن قلیانسراها ، ضدعفونی کردن سطح شهر و حتی روستاها ، آئین اعتکاف ، نظارت بر نحوه فعالیت مراکز عرضه لوازم بهداشتی ، درمانی بویژه داروخانه ها ، بیمارستان ها ،رستوران ها ، واحدهای خبازی ، مراکز اقامتی ، پذیرایی ، گردشگری ، بهره گیری از ابزار های رسانی با هدف اطلاع رسانی و آشنایی مردم برای رعایت نکات بهداشتی در بعد آلوده نشدن به این ویروس ، جمع آوری افراد تابلو به دست در حاشیه خیابان ها و  نیز اجرای طرح تب سنج در مبادی ورودی جاده چالوس را از جزو مهم ترین اقداماتی معرفی کرد که از زمان شیوع این ویروس در این شهرستان انجام گرفته است.

وی اظهار داشت : طبیعتا در این بازدیدها و نشست های متعدد در فرمانداری کمبودها و مشکلاتی هم شناسایی و برای رفع آن پیگیری های متعددی انجام گرفت که به عنوان نمونه می توان به کمبود گیت های حفاظتی فردی کادر درمانی در بیمارستان های این شهر و نیز ماسک ، دستکش و محلول های ضدعفونی اشاره کرد.

فرماندار چالوس ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی کادر درمانی و بهداشتی این شهرستان گفت : برای رفع کمبود گیت های حفاظت فردی کادر درمانی به عبارتی آن دسته از افرادی که مستقیم با افراد آلوده به این ویروس ارتباط دارند ، تعدادی از خیران و حتی شهرداری های هچیرود و چالوس عهده دار تامین این لوازم شدند و برای رفع کمبود لوازم بهداشتی پیشگیری از این ویروس نظیر ماسک نیز با بسیج سازندگی شهرستان مکاتباتی صورت گرفت و هم اکنون این نارسایی های هم نیز در حال برطرف شدن است.  

انتشار خبرهای کذب در فضای مجازی 

وی در ادامه با انتقاد از نشر مطالب دروغین در فضاهای مجازی از سوی برخی از افراد اظهار داشت : انتشار این اخبار نادرست ، خلاف واقع و غیر معتبر جز بر هم زدن امنیت روانی ، بازی با احساسات مردم ، دلهره ، استرس و اضطراب هیچ کمکی به حل مشکلات در این شرائط حساس و بحرانی که همه احاد جامعه نگران هستند ، نمی کند.

به گفته این مقام مسئول ، هرچند شبکه های اجتماعی پیام رسان مانند تلگرام یا واتساپ ابزار رسانه ای خوبی برای آگاهی بخشی گسترده مردم نسبت به رعایت نکات بهدشتی و توجه به توصیه های بهداشتی محسوب می شود منتهی این فضا زمانی می تواند اثربخشی مثبت و سازنده داشته باشد که از آن به نفع جامعه استفاده شود.

فرماندار چالوس گفت که هم اکنون آنچه بررسی شده بیشتر مواردی که مردم این شهرستان را رنج می دهد نشر اطلاعات خلاف واقع و دروغین از سوی برخی از افراد درفضاهای مجازی است و طبیعتا حساب این عده از خبرنگاران واقعی ، دلسوز و همسو با نظام و دولت جدا است این عده اندک در صدد ناکارآمدجلوه دادن نظام جمهوری اسلامی و دولت هستند و باید شناسایی و برابر قانون با آنها برخورد شود.

پذیرش بیماران در بیمارستان طالقانی 

مدیر شبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شهرستان چالوس نیز در این نشست گفت که برای پذیرش بیماران در بیمارستان های آیت الله طالقانی و نیز تامین اجتماعی رازی چالوس هیچ مشکلی وجود ندارد.

دکتر حدیث گردکلی افزود : مجموعه بهداشت و درمان با بکارگیری از همه ظرفیت ها و فرصت ها هم در روستاها و هم در شهرها آن نکات مدنظر در بعد پیشگیری ، مقابله و کنترل این بیماری بوده  به بهترین شکل انجام داده است.

وی اظهار داشت : خدا را شکر تاکنون عده ای از بیماران مشکوک و حتی قطعی کرونا در بیمارستان های این شهرستان که بستری بودند بهبود و عده ای هم مرخص شدند و نکته مهم تر این بیماران بهبود یافته نیز با وجود آنکه در منزل بسر می برند همچنان همراه با خانواده ها یشان تحت نظر پزشکان معالج این منطقه هستند.

 این مسئول بهداشتی ابراز امیدواری کرد که با همراهی ، همکاری و همدلی مردم و نیز گرم شدن هوا بتوان به زودی از این بحران گذر کرد و تا شرائط زندگی مردم این شهرستان به حالت باز گردد.

شهرستان چالوس با برخورداری از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در غرب مازندران قرار دارد.

طبق آمار روز گذشته  دستکم ۴۰۰ فرد مشکوک به ویروس کرونا در ۲ دانشگاه مازندران و بابل بستری شدند که نتیجه آزمایش ۴۲ نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است و سه نفر نیز جان باختند.  

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha