ضرورت بکارگیری تکنولوژی‌های نوین دنیا در مازندران

خبرگزاری آریا- استاندار مازندران در سفر به روسیه از بزرگترین تکنوپارک مسکوو این کشور بازدید کرد و گفت: باید از تکنولوژی‌های نوین دنیا در ارتقای همه‌جانبه استان استفاده کنیم. ‎

به گزارش خبرنارآریادرساری،استاندار مازندران و هیات همراه در بازدید از مرکز نوآوری اسکولکوو، بزرگترین پارک علم و فناوری مسکو در گفتگو با خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در مسکو، اظهار داشت: امروز با هدف بررسی همکاری‌های دوجانبه‌ی استان مازندران با پارک علم و فناوری روسیه بازدیدی از بزرگترین پارک علم و فناوری این کشور در مسکو داشتیم.

او با بیان اینکه 6 ماه پیش میزبان 30 شرکت دانش‌بنیان روسیه در استان مازندران بودیم و این تعامل برقرار شد، ادامه داد: ما به دنبال تفاهم‌نامه‌ی همکاری متقابل پارک علم و فناوری روسیه با استان مازندران هستیم.

سید محمود حسینی‌پور، یکی از بستر‌های همکاری را تکنولوژی‌های مدرن در حوزه‌ی کشاورزی عنوان و اظهار کرد: تجربیاتی را پارک علم و فناوری روسیه و مازندران دارند، لذا این تبادل اطلاعات می‌تواند به تعالی و ارتقای بخش کشاورزی هر دو کشور کمک کند.

حسینی‌پور ادامه داد: در حوزه‌های دیگر دانش‌بنیان نیز مازندران پیشرفت‌های خوبی دارد و از این منظر، طرف روسی آمادگی دارد که نمایشگاه‌های مشترکِ محصولات دانش‌بنیان در آینده نزدیک بین استان مازندران و روسیه - مسکو برگزار شود.

او بیان کرد که از این منظر بتوانیم هماهنگی بیشتری بین نخبگان دو طرف در حوزه‌ی تعامل فناوری‌های روز که مورد تاکید مقام معظم رهبری‌ست و در شعار امسال هم آمده است، با بازدید امروزی که داشتیم و جلسات متعددی که شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه خواهند داد؛ دستاورد‌های خوبی داشته باشیم.

استاندار مازندران گفت: ما باید از همه تکنولوژی‌های روز دنیا جهت ارتقای همه‌جانبه در استان خودمان استفاده کنیم.

استاندار مازندران و هیات همراه، سفر خود را از صبح دوشنبه به روسیه آغاز کردند و تاکنون بازدیدهایی از استان‌های ولگاگراد، آستراخان، سامارا، و شهر مسکو داشتند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha