واردات برنج خارجی ضربه محکمی به تولید برنج در مازندران است

خبرگزاری آریا- نمازجمعه بابل به امامت حجت الاسلام حاج حسن روحانی امام جمعه بابل درنصلی جمعه این شهربرگزارشد.

به گزارش خبرنگاراریادرشهرستان بابل: حجت السلام حاج حسن روحانی امام جمعه بابل بیان داشت، اولین نمازجمعه شمال کشوردرشهرستان بابل به امامت مرحوم آیت الله روحانی درهوای گرم اقامه شد.

وی گفت:  از جمله افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی احیاء نمازجمعه است. بحمدلله امروز قریب به 900 نمازجمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود. قدمهای نمازگزاران جمعه را می‌بوسم که با حضور باعظمت خود برشکوه نمازجمعه می‌افزایید.
امام جمعه بابل تصریح کرد: امسال روزعاشورا مصادف با جمعه است، از دسته‌های عزاداری تقاضا دارم برای اقامه نماز باشکوه جمعه عاشورایی درمصلی جمعه حاضر شوند.

وی بیان داشت: بحمدلله امسال مراسم عزاداری باشکوهی در مساجد و تکایا برگزار شده است. با وجود گرانی اقلام غذایی ، اما خداراشکر مردم از اطعام ابی عبدالله نکاسته و پذیرایی عزاداران برقرار است و اوقاف هم درآمد رقبات را به تکایا پرداخت نموده است. تقاضا دارم دسته‌جات عزاداری در سطح شهر به اقامه عزا پرداخته و تظاهر دینی به انجام برسد تا فضای شهری مترنم به نام سیدالشهداء گردد.   
امام جمعه بابل گفت: نامگذاری هفته امر به معروف و نهی از منکر به واسطه هدف حرکت حسینی است. به سمت همه واجبات کم خطر رفتیم اما به سمت این واجب الهی نمی‌رویم زیرا برای اهل عافیت خطر دارد و سخت است برای بعضی‌ها که رودررو شوند. باید درون جامعه افرادی باشند که به خیر دعوت کنند، تقاضای مردم این است که در کنار تذکرات پیامکی که البته جای تشکر دارد، اصل امر به معروف و نهی از منکر لسانی درون جامعه نهادینه شود. نباید کسانی در مقابل امر به معروف و نهی از منکر بگویند به تو چه؟! تقاضای مردم تاسیس سازمان رسمی امر به معروف و نهی از منکر جهت مطالبه‌گری و نظارت است. از حرکت جدید نیروی انتظامی جهت تذکرات شفاهی و اقدامات عملی تقدیر و تشکر می‌نماییم و تقاضا داریم بدون توجه به فحاشی‌ها به اقدام خود قاطعانه عمل نمایند.         
وی افزود: دولت خبیث سوئد بار دوم اجازه اهانت به قرآن کریم و مقدسات میلیاردها مسلمان نمود. نتیجه ضعیف عمل کردن سازمان‌های اسلامی در دوره اول اهانت در سوئد که به احضار کاردار و سفیر بسنده کردند، سبب گستاخی این اراذل در مرتبه دوم اهانت به قرآن کریم گردید. تقاضا دارم امروز از همه عزیزان در راهپیمایی بعد از نمازجمعه جهت محکوم کردن اهانت به قرآن کریم شرکت نموده و از دولت محترم نیز تقاضا داریم به شدیدترین وجه با این عناصر برخورد نموده تا مجدداً اجازه چنین تعرضاتی را به خود ندهند.  
امام جمعه بابل تصریح کرد:از اول مردادماه به مدت چهار ماه واردات برنج خارجی ممنوع است. ولله واردات برنج خارجی ضربه محکمی به تولید برنج در استان مازندران است. برنج سال گذشته هنوز روی دست کشاورزان مانده است، ان‌شاءالله این طرح سبب رونق بازار خریدوفروش برنج داخلی گردد. از تلاش جهادی استاندار محترم مازندران در این خصوص تقدیر و تشکر می‌نمایم.

اخبار مرتبط

امسال برنج وارد می‌شود؟

هیچ نیازی به واردات برنج نیست/ واردات مساوی با نابودی برنج داخلی

0 نظر

ارسال نظر

capcha