دعوت از هنرمندان مازندران برای تولید آثار فاخر در تعطیلات خانگی

دعوت از هنرمندان مازندران برای تولید آثار فاخر در تعطیلات خانگی

مهدی معصومی‌گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: با توجه به تعطیلی تمام برنامه‌های فرهنگی هنری استان به‌ویژه فعالیت‌های جمعی، محافل و رویدادهای هنری پایان سال و ایام نوروز، تصمیم بر آن شد با انتشار فراخوانی از سوی این مرکز از هنرمندان دعوت شد تا این خانه نشینی اجباری را به یک فرصت مناسب برای خلق اثر تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش تر نیز پویش « هیچ جایی خونه آدم نمیشه» در واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران آغاز به کار کرد افزود: طی فراخوانی که در آخرین روز کاری سال 98 منتشر می‌شود از هنرمندان چند رشته هنری (هنرهای تجسمی، ادبیات و... ) تقاضا کردیم با موضوعاتی همچون شادی و امید، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق و خانواده، بیماری کرونا و رویدادهای وابسته به آن به تولید اثر بپردازند.

رئیس حوزه هنری مازندران تصریح کرد: در ادامه هنرمندان استان فرصت دارند تا پایان اردیبهشت 99 کارهای خود را از طریق فضای مجازی (که آدرس آن در فراخوان ذکر شده) ارسال کنند و اعلام نتایج نهایی و برگزاری نمایشگاه ( واقعی و مجازی) به تیرماه 99 موکول می‌شود.

این مسؤول با یاداوری اینکه شبکه اینستاگرامی این نهاد در ایام تعطیلات نوروزی با نمایش مجازی آثار هنرمندان استان میزبان علاقمندان از سراسر کشور خواهد بود گفت: هدف اصلی فراخوان ضمن همکاری تنگاتنگ با هنرمندان فرهیخته استان و تولید، ایجاد فضایی با نشاط و امید بخش است تا بتوانیم با کمک هنرمندان موجی از روحیه تازه و حال و هوای زندگی اصیل توام با سلامت و معنویت و شادی را در استان و کشور به راه بیاندازیم تا دوشادوش جامعه پزشکی و پرستاران و سایر زحمت کشان این ورطه را به سلامت رد کنیم.

معصومی‌گرجی در پایان با اعلام اینکه اهداف معنوی این رویداد بیش از هرچیز مد نظر است و در نهایت به سه اثر در هر بخش یک هدیه نقدی اختصاص خواهد یافت گفت: مطمئن هستم هنرمندان استان همچون ادوار گذشته پر دغدغه بوده و به مسئولیت‌های اجتماعی خود در شرایط موجود می‌اندیشند با این حال حوزه هنری با این کار فقط بستری را فراهم کرده تا بتوان شرایط ارائه کارهای مسئولانه گروهی از هنرمندان مازندرانی جلوه گر شود.

به گزارش فارس، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مازندران (با توجه به شرایط ویژه استان در بحث مسافرپذیری و خطر گسترش بیش از حد بیماری) تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری در نهادها و سازمان‌های مرتبط لغو شد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha