انتشار اولین شماره یک نشریه خودجوش طنز شمالی

شلمون منتشر شد! + دانلود PDF

شلمون منتشر شد! + دانلود PDF

اختصاصی مازندروز _ پس از گذشت 6 ماه از کارگاه‌های آموزشی کاریکاتور مازندران که پس از طی دوره مقدماتی تابستان 98 برگزار شد، در روزهای منتهی به سال جدید شاهد رونمایی از تولید تازه‌ی این گروه هستیم. 
نشریه‌ی تک برگی «شلمون» با زیرعنوان «نصفه‌شب‌نامه‌ی طنز و کاریکاتور شمال (وقف عام و خاص)» قرار است ویترین تولیدات طنزپردازان شمالی باشد و در اولین شماره‌اش کاریکاتورهایی با موضوع روز را به نمایش گذاشته است. این شماره از شلمون اختصاص دارد به نوروز 99 با تکیه بر شیوع کرونا در ایران.
شلمون تلاش می‌کند با حفظ زبان معیار، حال و هوای شمالی نیز داشته باشد. در بخشی از این شماره می‌خوانیم:
«شمالی‌ها کلاً آدم‌های مهمان‌نوازی هستند و سختشان می‌شود اگر مهمان پشت در بماند. کرونا هم از آن موجودات میزبان‌نواز است و یک ماه مانده به عید، «دَره وا هکن بیَمّه»گویان آمده که بالأخره یک جا اتراق کند. باید گفت مقاومت شمالی‌ها در برابر این موقعیت جانکاه، جای قدردانی و چه بسا جای یک جفت بوسه بر گونه‌ها دارد. البته ان‌شاءا... پس از ایام عید و گرم‌تر شدن هوا که کرونا را به‌در کردیم.»
فایل این نشریه هم‌اکنون در کانال‌های مجازی شلمون برای دانلود رایگان موجود است و نسخه‌های چاپی آن هم، مطابق ادعای طراحان آن، با رعایت نکات بهداشتی (!) در اختیار عموم قرار گرفته است.
شلمون را می‌توانید از اینجا هم دانلود کنید. دانلود

اخبار مرتبط

ثبت ملی ۱۱ اثر فرهنگی‌تاریخی مازندران

شماره ۱۰ مجله طنز شلمون رسید + دانلود

چهره مهربانی

0 نظر

ارسال نظر

capcha