تشکیل گروه‌های تبلیغی «معنویت و انفاق» در مازندران

تشکیل گروه‌های تبلیغی «معنویت و انفاق» در مازندران

حجت‌‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، از  تشکیل فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی با هدف مقابله با ویروس کرونا باعنوان «معنویت و انفاق» در استان خبر داد.

وی معنویت و انفاق را  فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: تشکیل هیأت اندیشه‌ورز با حضور موثرین و نخبگان فرهنگی تبلیغی،با موضوع خدمات اجتماعی و توسعه انفاق، شناسایی و تشویق خیرین جهت حمایت مالی از معضلات و مشکلات پدید آمده و ارائه آموزش‌های مورد نیاز بهداشتی از مهم‌ترین بخش‌های محور انفاق و خدمت اجتماعی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات صورت گرفته از سوی طلاب، روحانیون، گروه‌های جهادی، هیأت‌های مذهبی، مؤسسات فرهنگی و قرآنی در طول هفته‌های اخیر به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد مبارزه با کرونا و پویش ملی به توان ما در اداره کل با حضور مسؤول گروه تبلیغی، روسای شوری هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی، مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و ادارات شهرستانی بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

این مسؤول به فعال شدن هیأت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، مراکز قرآنی و گروه‌های تبلیغی و روحانیان مستقر و تشکیل گروه‌های جهادی مردمی در سراسر استان برای کمک به ضد عفونی کردن معابر، اماکن و کمک به شبکه بهداشت مناطق مختلف در شهر و روستا اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل گروه‌های تدفین برای برگزاری مراسم تدفین جان باختگان کرونایی در استان در طول هفته‌های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است.

شکریان به اطلاع‌رسانی توصیه‌های بهداشتی از طریق سامانه‌های پیامکی تمام شهرستان‌ها و فضای مجازی به گروه‌های هدف سازمانی و آحاد جامعه اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی پویش دعا و توسل از ۲۵ اسفند تا آخرین شب سال به مدت پنج شب هر شب یک دعا با همکاری و همیاری رسانه‌های استان نیز از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان در طول روزهای اخیر بوده است.

وی به جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی از طریق روحانیان مستقر و ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای استان به نیازمندان اشاره کرد و گفت: در این مدت مراکز قرآنی، هیأت‌های مذهبی و دینی جهت تولید ماسک و توزیع در مناطق مختلف استان فعال شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از حضور روحانیان مستقر، گروه‌های جهادی و طلاب در بیمارستان‌ها و کمک به خادمان جبهه سلامت و حضور در کنار بیماران کرونایی و کمک و همیاری به آنها اشاره کرد و ادامه داد: از همه ظرفیت‌های بالقوه دستگاه‌های حاکمیتی و فرهنگی برای برون رفت از شرایط موجود استفاده می‌کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه جهان با بحران بزرگ‌تر از ویروس کرونا مواجه است ، خاطرنشان کرد: جهان امروز با بحران دوری از معنویت و انفاق روبروست و علت تشدید بحران‌های اجتماعی در جهان غرب هم بخاطر دوری از معنویت و ارزش های الهی و انسانی است.

شکریان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با تکیه بر معنویت و انفاق و با ایجاد وحدت و همدلی از تمامی بحران‌ها با موفقیت عبور کرده است و علت رشد بهبود یافتگان از این ویروس در کشور هم مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های کادر پزشکی و درمانی و حضور خودجوش و بموقع گروه‌های جهادی و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در کمک به بهتر شدن شرایط موجود است و قطعا ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی از این آزمون بزرگ هم با موفقیت عبور می‌کند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha