تولید سالانه 1200 تن قارچ دکمه ای در بابل

تولید سالانه 1200 تن قارچ دکمه ای در بابل

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محسن علی گل زاده مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه پرورش قارچ دکمه ای نیاز به علم، تجربه و تخصص دارد و با به کارگیری علم در کنار تجربه به موفقیت های چشمگیری در این زمینه خواهیم رسید، اظهار داشت: سالانه یک هزار و ۲۷۶ تن قارچ خوراکی دکمه ای در شهرستان بابل تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۹۴ بهره بردار پرورش و تولید قارچ در این شهرستان، ادامه داد: مساحت پرورش قارچ خوراکی در این شهرستان بیش از ۱.۵ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: توسعه قارچ خوراکی را می توان در اهمیت ارزش غذایی و دارویی، هزینه کم و تأمین منبع پروتئین مورد نیاز دانست.

وی بیان داشت: قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد، ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت  کمک می کنند.

علی گل زاده با اشاره به اینکه همه قارچ ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ های غیرخوراکی و سمی می توانند کشنده باشند به مصرف کنندگان توصیه کرد قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و به صورت بسته بندی هایی بهداشتی تهیه کنند.

اخبار مرتبط

شیوع مسمومیت با قارچ های سمی در فصل بهار

فیلم| تولید ۵۰۰ تن قارچ خوراکی در قائم شهر

18 تن قارچ خوراکی در گلوگاه تولید شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha