کشاورزان با ثبت نام در کشت قراردادی گندم از مزایا و حمایت های این طرح برخوردار شوند

کشاورزان با ثبت نام در کشت قراردادی گندم از مزایا و حمایت های این طرح برخوردار شوند

شاورزان مازندرانی با انعقاد قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی از حمایت‌ها و مشوق‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگارآریادرساری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت:رقابت پذیری تولید کنندگان ، کاهش نوسانات قیمت، کاهش حاشیه بازار ، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی ، افزایش صادرات ، تامین نهادها و افزایش بهره‌وری در مقیاس سطح از مهمترین مزایای کشت قراردادی می باشد. عباسعلی وفایی نژاد افزود بر اساس شیوه نامه ابلاغی به تولیدکنندگان محصول ، تولید کنندگان نهاده‌های تولید و مجریان یا پشتیبانان توسعه کشاورزی قراردادی در راستای تکمیل زنجیره ارزش، خرید نهادها ، مواد اولیه ، ماشین آلات و اقدامات توسعه ای و همچنین ارائه خدمات آموزشی ، فنی ، توسعه ای و دانش بنیان و تحقیقاتی تسهیلات بانکی پرداخت میشود.

مهندس وفائی نژاد همچنین بخشودگی بخشی از آب بها و بیمه محصول و تامین نهاده های کشاورزی را از دیگر مزایای الگوی کشت کشاورزی عنوان کرد وی افزود یارانه‌هایی هم برای بر اساس الگوی کشت به کشاورزان تخصیص می‌یابد. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران اجرای قانون الگوی کشت را موجب رشد دانش و فناوری در بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری دانست و گفت : توسعه کشت قراردادی با اولویت گندم زمینه ساز خود اتکایی و خودکفایی در محصولات راهبردی خواهد شد.

مهندس وفائی نژاد افزود کشاورزان محترم می توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir ، اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب نموده و در سامانه ثبت نام کرده تا از مزایای آن برخوردار شوند و در صورت لزوم می توانند از طریق تماس با معاونت بازرگانی ادراه کل غله و یا معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران سوالات خود را مطرح کنند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha