بزرگترین مزرعه پرورش زالو کشور در نوشهر به بهره برداری رسید

بزرگترین مزرعه پرورش زالو کشور در نوشهر به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا ، مرحله نخست این مزرعه تکثیر و پرورش زالو در بخش کجور نوشهر با ظرفیت تولید ۲۵ هزار قطعه در سال و با صرف حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و با اشتغالزایی ۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم امروز طی آیینی به بهره برداری رسید.

مزرعه تکثیر و تولید زالو در روستای حیرت بخش کجور نوشهر در قالب شرکت کارا کارآفرینان ایده آل ایرانیان از جوانانی نخبه و با انگیزه قوی تشکیل شده است که در کنار همدلی ، همگرایی و با کارگیری اصول و فنون علمی تولید، تکثیر پرورش زالوی طبی را به شکلی نوین و براساس استانداردهای اروپایی و جهانی پایه ریزی شده است.

مدیرعامل و هیات مدیره این شرکت در حاشیه بهره برداری این مزرعه تولیدی گفت: تکثیر و پرورش زالوی طبی هیرودین اورینتالیس، استحصال و استخراج عصاره، آنزیم هیرودین و روغن و فرآورده های بیوتکنولوژی از زالو استحصال خون استریل دامی، با روش های نوین جهانی جهت تغذیه زالو، تولید کرم های آرایشی و بهداشتی و دارو های ژنریک، تولید و بسته بندی خاک استریل جهت پرورش زالو ، قرنطینه محصوالت تولیدی، پخش و توزیع و خرید، فروش و صادرات زالوی طبی و سایر محصولات وابسته از جمله فعالیت های این مرکز است.

هادی مرسلی در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت اسمی مزرعه پرورش طبی ما ۵۰۰ هزار قطعه زالو است ولی با سیستم های بیوتکنولوژی و پیاده سازی شده و کنترل شرایط محیطی ایده آل بر اساس یافته های علمی روز دنیا در یک دوره چهار ماهه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و در تمامی دوره های یک سال توانایی تولید بین ۶ تا ۹ میلیون قطعه زالوی طبی را دارد.

این شرکت فعالیتش را در سه سال اخیر آغاز کرده است و با توجه به زیرساخت های ایجاد شده در این مجموعه درمان کامل بیماری سرطان خون از طریق سلول درمانی با کم ترین هزینه انجام می شود.

مرسلی با اشاره به توسعه گام های بعدی این مزرعه حمایت بیشتر مسوولان امر را خواستار شد وگفت : تاکنون حدود ۸۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است و برای تکمیل مراحل بعدی آن تا اردیبهشت ماه سال آینده حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بخش کوهستانی کجور نوشهر در ۷۵ کیلومتر جنوب شرقی نوشهر واقع شده است.

اخبار مرتبط

راه اندازی گردشگری مزرعه در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha