تاخیر در صدور مجوزها مهمترین مانع توسعه مازندران است

تاخیر در صدور مجوزها مهمترین مانع توسعه مازندران است

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور روز شنبه در آیین بهره برداری مزرعه تکثیر و پرورش زالو در روستای حیرت بخش کجور نوشهر با قدردانی از سرمایه گذار و مجموعه کارکنان این مزرعه در راه اندازی این طرح تولیدی افزود: گلایه های به جایی در این مجموعه مطرح شد که ارایه مجوزها باید تسهیل شود، این ایرادات و گلایه را پذیرا هستیم، امروز این عزم وجود دارد که مدت یک ماه پروانه به سرمایه گذار بدهیم.

وی اظهارداشت: جوانان ما اراده دارند و در کنار آن موانع و مشکلات هم وجود دارد اما در هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات و تجهیزات جوانان این سرزمین افتخار آفریدند.

استاندار مازندران با گرامیداشت هفته بسیج و کارآفرینان این مجموعه که با روحیه جهادی تلاش کردند این واحد را به بهره برداری رساندند ،خاطرنشان کرد: امروز در واقع شروع کاراست و آمده ایم جشن بگیریم و افق روشنی از توانمندی جوانان را ببینیم.
حسینی پور با بیان آنکه اولین حکومت علویان در بخش کجور شکل گرفت ، بیان داشت: این بخش کوهستانی نوشهر متمدن و بسیار مقدسی است که می تواند آثار و برکات فراوانی به همراه داشته باشد.
مقام عالی دولت در استان مازندران تصریح کرد : امروز این اراده باید بیشتر از اراده اوایل انقلاب اسلامی باشد و با توجه با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر دانش بنیان کردن تولیدات خیلی می توانید نقش آفرینی کنید.
به تاکید وی با اراده و تفکر بسیجی می توان در عرصه های مهم موفق شد و نباید کم و کاستی ها سبب کاهش اراده ها بشود بلکه باید بیشتر بشود تا به اهداف دست یابیم.
استاندار مازندران ادامه داد : امروز جوانان مازندران اراده کنند پای کار بیایند و قدرت جوان آن است که جزو پیشقراول در حوزه کار هستند، همین اراده جوانان سبب شد فرآیند صدور مجوزها به حدود یک ماه رسیده است و کمتر هم می شود.
وی گفت : مازندران در حوزه هوشی رتبه نخست را دارد و بیشترین بیکار استان کارشناسان ارشد هستند و به هر میزان کارهای دانش بنیان صورت گیرد بیکاری کمتر می شود و مجموعه نیروی انسانی هم نقش اساسی دارند.
استاندار مازندران افزود: در ماه های اخیر حدود ۲۰ شرکت دانش بنیان در استان شکل یافته است و امیدواریم با تفکر و روحیه بسیجی این شرکت ها گسترش یابد.
حسینی پور تاکید کرد که باید در مراکز تولیدی و اشتغالزایی این بخش از نیروهای بومی استفاده شود.

بهره برداری از بزرگترین و مجهزترین مرکز زالو کشور امروز با مسوولان استانی و شهرستانی در روستای حیرت بخش کجور نوشهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، مرحله نخست این مزرعه تکثیر و پرورش زالو در بخش کجور نوشهر با ظرفیت تولید ۲۵ هزار قطعه در سال و با صرف حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و با اشتغالزایی ۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم امروز طی آیینی به بهره برداری رسید.

مزرعه تکثیر و تولید زالو در روستای حیرت بخش کجور نوشهر در قالب شرکت کارا کارآفرینان ایده آل ایرانیان از جوانانی نخبه و با انگیزه قوی تشکیل شده است که در کنار همدلی ، همگرایی و با کارگیری اصول و فنون علمی تولید، تکثیر پرورش زالوی طبی را به شکلی نوین و براساس استانداردهای اروپایی و جهانی پایه ریزی شده است.

مدیرعامل و هیات مدیره این شرکت در حاشیه بهره برداری این مزرعه تولیدی گفت: تکثیر و پرورش زالوی طبی هیرودین اورینتالیس، استحصال و استخراج عصاره، آنزیم هیرودین و روغن و فرآورده های بیوتکنولوژی از زالو استحصال خون استریل دامی، با روش های نوین جهانی جهت تغذیه زالو، تولید کرم های آرایشی و بهداشتی و دارو های ژنریک، تولید و بسته بندی خاک استریل جهت پرورش زالو ، قرنطینه محصوالت تولیدی، پخش و توزیع و خرید، فروش و صادرات زالوی طبی و سایر محصولات وابسته از جمله فعالیت های این مرکز است.

هادی مرسلی در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت اسمی مزرعه پرورش طبی ما ۵۰۰ هزار قطعه زالو است ولی با سیستم های بیوتکنولوژی و پیاده سازی شده و کنترل شرایط محیطی ایده آل بر اساس یافته های علمی روز دنیا در یک دوره چهار ماهه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و در تمامی دوره های یک سال توانایی تولید بین ۶ تا ۹ میلیون قطعه زالوی طبی را دارد.

این شرکت فعالیتش را در سه سال اخیر آغاز کرده است و با توجه به زیرساخت های ایجاد شده در این مجموعه درمان کامل بیماری سرطان خون از طریق سلول درمانی با کم ترین هزینه انجام می شود.

مرسلی با اشاره به توسعه گام های بعدی این مزرعه حمایت بیشتر مسوولان امر را خواستار شد وگفت : تاکنون حدود ۸۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است و برای تکمیل مراحل بعدی آن تا اردیبهشت ماه سال آینده حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بخش کوهستانی کجور نوشهر در ۷۵ کیلومتر جنوب شرقی نوشهر واقع شده است

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha