راه اندازی گردشگری مزرعه در مازندران

راه اندازی گردشگری مزرعه در مازندران

مهدی ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه هفت نفر در استان متقاضی صدور مجوز گردشگری کشاروزی بودند، افزود: تانون سه مجوز در استان راه اندازی شده است.

وی افزود:در دومین جلسه کمیته فنی گردشگری کشاورزی هفت پرونده متقاضی احداث گردشگری کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به عضویت سازمان جهاد کشاورزی استان در کمیته فنی بررسی متقاضیان‌طرح گردشگری کشاورزی، افزود: سه طرح از کمیته فنی مجوز اجرای طرح گرفت اما هنوز پروانه بهره‌برداری آن صادر نشده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان دریافت مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی باید درخواست خود را به کمیته فنی استان ارائه کنند؛ گفت: متقاضیان باید به سامانه الکترونیکی وزارت میراث‌فرهنگی کشور مراجعه و پس از ثبت‌نام ، مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند، پس از بازدید کارشناس و بررسی محل اجرای طرح و موافقت سازمان جهاد کشاورزی، طرح در کمیته فنی مذکور بررسی و در صورت تایید مجوز اجرای طرح صادر خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران یادآور شد: طرح‌های متقاضی دریافت مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی بر اساس تجهیزات و امکانات، کیفیت، خدمات ایمنی و بهداشت و رعایت مسائل مربوط به توسعه پایدار، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری می‌شود.

ایزدی خاطر نشان کرد: گردشگری مزرعه فعالیت‌های متنوعی از زراعت، باغبانی، دامداری و دامپروری، پرورش ماکیان و سایر فعالیت‌های تولید و عرضه محصولات کشاورزی را شامل می‌شود که مورد توجه گردشگران هم قرار دارد.

اخبار مرتبط

بزرگترین مزرعه پرورش زالو کشور در نوشهر به بهره برداری رسید

0 نظر

ارسال نظر

capcha