مبارزه با ملخ در ۶۵۰ هکتار از مزارع ساری

مبارزه با ملخ در ۶۵۰ هکتار از مزارع ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: در ۶۵۰ هکتار از مزارع ساری با ملخ مبارزه شد.

رضا پورفلاح از دوره پورگی و سنین اولیه به عنوان مناسب‌ترین زمان برای مبارزه با آفت ملخ نام برد و گفت: ملخ‌های مراکشی، شاخک بلند و شاخک کوتاه و شکم‌ بادمجانی مهم ترین ملخ‌های موجود در شهرستان ساری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه ملخ‌ها از جمله خطرناک‌ترین آفات محصولات کشاورزی هستند، افزود: ملخ‌ها به علت تنوع گونه‌ای و تغذیه‌ای می‌توانند به فرآورده‌های زراعی، باغی، مراتع و جنگل‌ها خسارت وارد کنند.


این مسئول اضافه کرد: از آنجایی که کانون ملخ‌ها دور از مزارع و غالباً در مراتع است، کشاورزان تمایلی به مبارزه با این آفت خارج از مزارع و باغ های خود ندارند و از این‌رو به‌عنوان آفات عمومی تلقی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه سطح آلودگی محدود یا تراکم پایین باشد استفاده از سم‌پاش‌های دستی و شیوه‌های مبارزه ساده توصیه می شود و اگر آلودگی وسیع و گسترده است باید از شیوه‌هایی استفاده کرد که در حداقل زمان حداکثر سطح آلوده را پوشش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، پورفلاح خاطرنشان کرد: برای مبارزه شیمیایی در  ۶۴۸ هکتار اراضی کوهستانی این شهرستان از ۲۳۱ لیتر سموم شیمیایی دلتامترین و مالاتیون استفاده شد.

اخبار مرتبط

پیش بینی وضع هوا

پیش بینی وضع هوا

پیش بینی وضع هوا

0 نظر

ارسال نظر

capcha