صندوق ملی مسکن با سود صفر درصد تاسیس می‌شود

صندوق ملی مسکن با سود صفر درصد تاسیس می‌شود

از شهرستان ساری به دلیل کم‌توجهی دولت تدبیر و امید برای ساخت مسکن و عدم توانمندی در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و ناتوانی متقاضیان طرح اقدام ملی برای تکمیل آورده برای تامین نیازمندی‌های حوزه مسکن نیاز است که مجلس و دولت طرح مناسب و متناسبی برای ساخت مسکن در دستور کار خویش قرار دهند.

کمال علیپور عضو مجمع نمایندگان مازندران درباره برنامه مجلس برای ساماندهی امور مسکن گفت: سود بالای بانکی یکی از مشکلات جدی این روزهای مردم است.

وی افزود: سودهای تسهیلات بانکی ۱۸ درصد عملا توسط مردم ۲۳ درصد پرداخت می‌شود و همین موضوع یکی از چالش‌های جدی حوزه مسکن است.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل طرح ایجاد صندوق ملی مسکن در کشور در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با تاسیس این صندوق همه منابع مالی حوزه مسکن به این صندوق واریز شده و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی کردیم که این مبالغ با عنوان تسهیلات برای ساخت مسکن با سود صفر درصد در اختیار متقاضیان مسکن قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه این طرح مصوب شده و باید در سال جاری اجرایی شود، افزود: شورای نگهبان تایید کرده و دولت باید ابلاغ کنند.

علیپور خاطر نشان کرد: سود صفر درصد در صندوق توسعه ملی مسکن پیش‌بینی شده و بانک‌های دیگر هم می‌توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی در پایان اضافه کرد: با اجرای این طرح مشکل پرداخت تسهیلات حل می‌شود و در کنار دولت را موظف کردیم که با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بحث زمین‌های قابلیت ساخت واحدهای مسکونی را دارد را در اختیار بانک زمین قرار دهند.

اخبار مرتبط

افتتاح ۳ مسکن مددجویی در بابلسر

صندوق ملی مسکن با سود صفر درصد تاسیس می‌شود

بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن محرومان در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha