توضیحات آبفا مازندران درباره شوری آب شهنه کلای آمل

توضیحات آبفا مازندران درباره شوری آب شهنه کلای آمل

روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران پیرو انتشار گزارشی در خروجی خبرگزاری مهر با عنوان «شوری آب ۵ روستای آمل» توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: آب شرب روستاهای دشت سر (شهنه کلاً و مزرس) با دو هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت از طریق ۲ حلقه چاه تأمین می‌شود.

در ادامه آمده است: در سال ۷۵_۱۳۷۴ برای تأمین آب شرب این مناطق، جهاد سازندگی نسبت به حفر یک حلقه چاه اقدام نمود که با تجزیه و آنالیزهای انجام شده در آن زمان مقدار TDS آب (به کل مواد جامد محلول در آب TDS گفته می‌شود) ۱۹۵۰ ppm بوده است که با پیگیری انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی سابق درسال ۹۶_۱۳۹۵ دوحلقه چاه جدید با کیفیت استاندارد حفر و چاه قدیمی از مدار حذف شد. به دلیل تجهیز یک حلقه از دو حلقه چاه جدید و نیز افزایش میزان تقاضای مصرف آب توسط ساکنان روستا، بخشی از تأمین آب اهالی این روستا پس از اختلاط با چاه قدیم جهاد سازندگی تأمین می‌شد.

همچنین تصریح شده است: با آنالیز مجدد انجام شده و اعلام وضعیت هشدار از سوی مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان در خصوص مقادیر TDS چاه جهاد سازندگی، شرکت آب و فاضلاب استان مازندران در سال گذشته با توجه به ضرورت اجرای ارتقای کیفیت آب شرب مشترکین این روستا به تجهیز چاه جدید اقدام کرد و این چاه ابتدای سال جاری وارد مدار بهره برداری شد.

در ادامه نوشته شده است: از سویی دیگر به دلیل قطعی‌های مکرر برق طی اوایل تیرماه و عدم نصب دیزل زنراتور، شبکه توزیع آب این روستا دچار افت فشار شد. از آنجایی که روستاییان منطقه از آب شرب علاوه برمصارف روزانه در صنایع، کشاورزی و دامپروری استفاده می‌کنند به کمبودآب دامن زده شد که با وجود اعلام وضعیت کیفیت نامناسب آب چاه جهاد و اطلاع رسانی به دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا، بر استفاده مجدد از چاه جهاد سازندگی از سوی ساکنان روستا اصرار شد.

همچنین تصریح شده است: پس از رفع مشکل تأمین برق و با بازرسی‌های بهداشتی انجام شده در روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه که با حضور دهیار و شورای روستا انجام شد، TDSدرشبکه توزیع آب روستا 432ppm بوده است در حالی که مقدار استاندارد حداکثر ۱۵۰۰ ppm بوده که نشان می‌دهد چاه جدید از نظر کیفیت و شوری مشکلی ندارد و حتی پایین‌تر از میزان حداکثر استاندار است، درحال حاضر چاه جهاد سازندگی از مدار بهره برداری خارج و غیرقابل استفاده اعلام شد.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha