سرقت و اختلافات ملکی بیشترین شمار پرونده ها در رامسر است

سرقت و اختلافات ملکی بیشترین شمار پرونده ها در رامسر است

مرتضی کاردان پیش ازظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین پرونده‌ها در دادگستری رامسر مربوط به سرقت، اختلافات ملکی، تهدید و فحاشی است، افزود: پرونده دستگیری‌های منابع طبیعی و دستگیری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کتالم و ساداتشهر در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه آمار پرونده‌های طلاق در حوزه قضائی شهرستان رامسر نسبت به دیگر شهرستان‌ها کم‌تر است، در حوزه قضائی شهرستان رامسر دادگستری و دادسرا در یک مجتمع قرار دارد که با کمبود مکان و مشقات زیادی مواجه هستیم و در کنار آن همکاران ما فعالیت خوبی دارند.

رئیس دادگستری رامسر گفت: در سال ۹۸ تعداد شعبه مؤثر ۲۱ شعبه بود و در طول این سال در ۲۱ شعبه ۲۹ هزار و ۸۷۲ پرونده وارده و پرونده خروجی در سال ۲۹ هزار و ۳۵۲ پرونده است.

وی افزود: در سال ۹۹ با تلاش همکاران پرونده ورودی ۳۰ هزار و ۲۸۰ فقره و خروجی ۳۲ هزار و ۶۵۸ پرونده بود که حدود ۲ هزار و ۳۷۸ پرونده بیش از مختومه، اعم از محاکم و واحدهای اجرا و سایر واحدهای دادسرا به ابن پرونده‌ها رسیدگی شد.

کاردان درباره متوسط زمان رسیدگی از زمان دادخواست تا منجر به صدور رأی تصریح کرد: به وضعیتی رسیدیم که دادخواست‌ها طرف یک هفته تعیین وقت می‌شود که سبب رضایت مندی مردم شده است.

رئیس دادگستری رامسر گفت: آمار متوسط رسیدگی سال ۹۸ در محاکم ۱۹۰ روز بود و در سال ۹۹ به ۹۶ روز و سه ماه اول سال ۱۴۰۰ به ۴۵ روز که بسیار رضایت بخش است و سبب اعتماد مردم به دستگاه قضائی می‌شود.

وی افزود: در شورای حل اختلاف سال ۹۸ متوسط رسیدگی ۴۹ روز و در سال ۹۹ میزان ۴۵ روز و سه ماه اول سال ۱۴۰۰ میزان ۲۳ روز است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha