ممنوعیت شنا در ۴ شناگاه مازندران به دلیل آلودگی میکروبی

ممنوعیت شنا در ۴ شناگاه مازندران به دلیل آلودگی میکروبی

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه ۱۸۴ نمونه برداری پارسال از آب برای پایش آلودگی میکروبی در شناگاه‌های دریای خزر انجام شد، گفت: بر اساس نتایج به دست آمده از این پایش، پارامتر‌های میکروبی در چهار شناگاه رویان نور، سیترای نوشهر، نمک‌آبرود و رادیو دریای چالوس بالاتر از استاندارد‌ها است.

 
کامران نصیراحمدی با اشاره به اجرای ۳۲ طرح سالم سازی دریا در استان  افزود:از این تعداد ۴ شناگاه از نظر بهداشت آب دریا، وضعیت بهداشتی و زیست محیطی شرایط مناسب را برای شناکردن ندارند و امکان آلودگی شناگران وجود دارد.
 
او با بیان اینکه متولیان این طرح‌ها باید مشکلات زیست محیطی آن را حل کنند، ادامه داد: پایش و آزمایش‌های زیست محیطی و میکروبی سواحل دریای خزر در بازه‌های زمانی سه ماهه انجام و وضعیت آلودگی شناگاه‌ها نیز مشخص و در صورت آلوده بودن به شهرداری‌ها و متولیان طرح دریا اطلاع رسانی می‌شود.
 
رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: فعالیت واحد‌های گردشگری در محدوده سواحل و ورود فاضلاب از مجاری رودخانه‌ها به دریا دو دلیل مهم آلودگی‌ها در این مناطق است.
 
 
نصیراحمدی در خصوص سایر شناگاه‌های نیز گفت: استفاده از سایر شناگاه‌ها منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است، اما توصیه ما خودداری مردم از ورود و شنا در شناگاه‌ها است.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha