مشکلات امروز جامعه نتیجه فاصله گرفتن از معارف علوی است

 مشکلات امروز جامعه نتیجه فاصله گرفتن از معارف علوی است

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت نخستین امام شیعیان، امام علی(ع) را نماد و الگوی عدالت خواهی و حق طلبی معرفی کرد.

وی با تأکید بر ترویج و گسترش سیره علوی در جامعه اسلامی، یکی از مهم ترین مشکلات امروز جامعه دینی را فاصله گرفتن از معارف علوی دانست و افزود: اگر سیره آن حضرت به خوبی در جامعه ترویج شود به طور حتم شاهد تحقق واقعی عدالت در جامعه خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز متأسفانه بشریت از ارزش های دینی و اخلاقی فاصله گرفته و در مرز انحراف و تباهی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دنیای امروز به دلیل بحران های متعدد اخلاقی تشنه معارف ناب دینی است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچمدار نشر و گسترش معارف دینی به ویژه سیره انسان ساز اهل بیت(ع) در دنیای پر آشوب فعلی است، تصریح کرد: در این میان علیرغم همه مشکلات و بحران هایی که بر سر این راه پر فرازو نشیب قرار دارد، اما نظام اسلامی در جهت تحقق عدالت واقعی و ترویج ارزش های ناب انسانی و اسلامی در میان جوامع مختلف عزم راسخ دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام علی(ع) تجسم واقعی حق گستری و عدالت طلبی در جهان است، خاطرنشان کرد: دشمنان پیامبر و امام علی(ع) تصور می کردند با شهادت نخستین امام شیعیان می توانند نور خدا را خاموش کنند، اما اراده الهی موجب مانایی و ماندگاری آن امام همام شد.

اخبار مرتبط

امروز نسل جوان جامعه همانند نسل اول انقلاب فکر می کنند و به شهدا علاقه دارند

بسترهای فسادزا ومجراهای غیرقانونی در جامعه بسته شود

۸۳۸ جهیزیه نوعروسان توسط بسیج جامعه زنان مازندران تامین شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha