امروز نسل جوان جامعه همانند نسل اول انقلاب فکر می کنند و به شهدا علاقه دارند

امروز نسل جوان جامعه همانند نسل اول انقلاب فکر می کنند و به شهدا علاقه دارند

به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، نخستین یادواره استانی لشکر فرشتگان تاریخ ساز و اسوه های صبر و استقامت (و نکوداشت 21 زن شهیده و 43 بانوی جانباز مازندران ) یکشنبه 17 اسفند ماه با حضور جمعی از همسران و مادران شهدا، حضرت آیت اله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مشاور استاندار در امور ایثارگران، مدیر کل امور بانوان استانداری، دادستان استان، رئیس بنیاد ساری و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات الغدیر سپاه استان در ساری برگزار گردید.    
در این مراسم نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری ضمن تکریم از صبر همسران و مادران شهدا گفت: امروز گر چه زنان و مردان و جوانان ما که از نسل سوم، چهارم و پنجم انقلاب هستند اما مثل نسل اول انقلاب فکر می کنند و به شهید و شهادت علاقه دارند همانگونه که به ائمه اطهار     (س) علاقه دارند. 
آیت اله محمدی لائینی در خصوص ترویج فرهنگ ایثارگری اظهار داشت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را در بین مردم رواج دهیم ابتدا باید شناخت درستی از این فرهنگ داشته باشیم و سپس با استفاده از ابزارهای مناسب فرهنگی و تلاش همگانی این فرهنگ را در جامعه بسط و گسترش دهیم.     
نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: شهدای گرانقدر، زن و فرزند خود و فرهنگ مادیات و تعلقات دنیوی را رها کردند و برای حفظ اسلام و انقلاب و میهن جان عزیزشان را تقدیم کردند.
آیت اله لائینی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این برنامه ارزشمند قدردانی کرد و افزود: هر کاری برای شهدا و خانواده های آنان انجام دهیم در مقابل ایثاری که این عزیزان از خود نشان دادند کم است.        
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز ضمن گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: این مراسم به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران، حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و کمیسیون امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برگزار گردید.         
مظلومی تجلیل از خانواده های معزز زنان شهیده و بانوان جانباز، رونمایی از پادکست شهید مدافع حرم محمود رادمهر، بیان خاطره توسط یک مادر شهید و یک بانوی جانبازه، نصب تمثال زنان شهیده، پخش کلیپ، سرود از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد.

 

اخبار مرتبط

همه ما به شهدا بدهکار هستیم

عکس نوشت، ویژه انتخابات 1400؛ انتخابات، به منزله ادامه خون شهدا است

مشکلات امروز جامعه نتیجه فاصله گرفتن از معارف علوی است

0 نظر

ارسال نظر

capcha