شیوع آفت تخم انگشتری در ۲۳۰ هکتار از جنگل های مازندران

شیوع آفت تخم انگشتری در ۲۳۰ هکتار از جنگل های مازندران

با اشاره به شیوع آفت پروانه تخم انگشتری در عرصه‌های طبیعی منطقه افزود: این آفت برخی از درختان را در جنگل‌های غرب استان تحت تأثیر قرار داده است.

وی با عنوان اینکه مبارزه با این آفت در شش منطقه و منابع طبیعی استان در کجور، تنکابن، رامسر در دست انجام است، افزود: مبارزه به صورت محلول پاشی و مکانیکی در دست اجرا است.

وی از عقد قرارداد ۴۸۰ میلیون تومانی برای مقابله با آفت پروانه‌ای در جنگل‌های منطقه خبر داد و افزود: عملیات اجرایی به صورت محلول پاشی در دست اقدام است و با قطع بارندگی در بالادست، عملیات محلول پاشی تداوم می‌یابد.

سنگاری با اظهار اینکه بیش از ۲۳۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی مورد هجوم آفت تخم انگشتری قرار گرفته است، سطح قرارداد مبارزه با آفت را ۴۸۰ هکتار ذکر کرد و گفت: تا پایان هفته جاری عرصه‌های بیشتری را پوشش می‌دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر با عنوان اینکه این این آفت برگ‌های درختان را می‌خورد و از جوانه درختان استفاده می‌کند، افزود: با محلول پاشی می‌توان آفت را از بین برد.

وی با اظهار اینکه این آفت از اواخر فروردین ماه در حوزه منابع طبیعی مشاهده شده است، گفت: این آفت می‌تواند درختان باغات و میوه را مورد هجوم قرار دهد. در حوزه رامسر روی درختان ممرز نیز شناسایی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آفت شب پره شمشاد نیز گونه‌های جنگلی را دچار خسارت کرد، از فعال شدن تیم‌های کارشناسی برای رصد انواع آفت ها خبر داد.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha