کلنگ احداث طرح مجتمع گردشگری سد الیمالات نور به زمین زده شد

کلنگ احداث طرح مجتمع گردشگری سد الیمالات نور به زمین زده شد

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ احداث طرح مجتمع گردشگری سد الیمالات نور به زمین زده شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران به اشاره به اینکه طرح مجتمع گردشگری سد الیمالات نور یکی از کارهای ماندگار خواهد بود، اظهارکرد: سرمایه های بسیاری در کشور داریم که کمتر به آن توجه شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه سد ها که میلیاردها تومان هزینه صرف شده متاسفانه در اختیار یک بخش قرار داشت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه همه حوزه ها می تواند پیوست گردشگری داشته باشد که یکی از حوزه ها سدها هستند، خاطرنشان کرد: دریای بسیار بزرگی داریم که به خاطر نداشتن اسکله مناسب و آزاد نبودن در اختیار مردم نبوده و سال ها به آن بی توجهی شده است.

حسین زادگان خاطرنشان کرد: براساس هدف گذاری که با مجموعه مدیران در استان از روز اول انجام شد اولویت های مازندران را در حوزه های مختلف پسماند، اسکله ها، سدها، بومگردی و غیره گذاشتیم که به دلیل در دسترس بودن کمتر به آنها بها داده شده است.

وی گفت: مردم می توانند فعالیت های سازگار مانند گلخانه، پرورش ماهی، باغداری و زنبورداری را با هم انجام دهند و برای هر یک نیاز به مجوز جداگانه نیست.

محمد ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران نیز در آیین احداث مجتمع گردشگری سد الیمالات نور با اشاره به سد های متعدد و اهداف مختلف ایجاد آن، اظهار کرد: گردشگری یکی از اهدافی است که می توان برای سد ها متصور شد که چند سالی در مازندارن مغفول مانده بود و بالاخره با سیاست گذاری هایی اخیر موضوع استفاده از سد ها در مقوله گردشگری به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی تلقی شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر سدها، رودخانه ها و آب بندان ها و تاسیسات آبی هم به عنوان پروژه اقتصادمقاومتی در ذیل پروژه های استان قرار گرفت که یکی پس از دیگری در حال اجرایی شدن است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در همین راستا تفاهم نامه ای هم با وزارت میراث فرهنگی تبادل کرده و کمیته های مشترک استانی هم شکل گرفته است.

مهدی جوانمرد سرمایه گذار پروژه در این آیین با اشاره به اینکه پروژه های مختلفی را در مشهد، دربند تهران، طرقبه و ...انجام داده است، اظهار کرد: مجموعه گردشگری الیمالات در سه حوزه اقامت، تفریح و تفرج و حیات وحش است که شامل اقامت کوتاه مدت و چند ساعته، اقامت درغالب کمپ های یک روزه و چند روزه در غالب اقامتگاه های بومگردی، عرصه تفریح و تفرج شامل دوچرخ سواری کوهستان، درشکه سواری، زیب بایگ، زیب کاستر، زبپ لاین، اولین تله سیژ در شمال کشور، حیات وحش به عنوان تیمارگاه پرندگان،  بیشه حیوانات و غیره احداث می شود.

وی با بیان اینکه این سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان است، تصریح کرد: این طرح مبتنی بر طبیعت بنا و با احترام کامل به این حوزه و مسائل زیست محیطی به صورت ویژه در آن لحاظ و پرداخته و به عنوان یک حوزه پیشتاز در گردشگری و غالب طبیعت زیبای جنگل معرفی می شود.

اخبار مرتبط

مزایای کار در صنعت گردشگری در بابل

مقاصد گردشگری مازندارن برای برنامه ریزی سفر تابستانی!

مازندران استان برتر در جذب گردشگران نوروزی

0 نظر

ارسال نظر

capcha