مازندران استان برتر در جذب گردشگران نوروزی

مازندران استان برتر در جذب گردشگران نوروزی

برگزاری آریا- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال شاهد رشد 15 درصدی سفرهای مردم از 25 اسفند تا 15 فروردین بودیم.

به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان ساری،  سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در مورد سفرهای نوروزی گفت: امسال شاهد رشد 15 درصدی سفرهای مردم از 25 اسفند تا 15 فروردین بودیم.

وی افزود: سال گذشته در مجموع 50 میلیون شب -اقامت ثبت شد که امسال این شاخص به 57.1 درصد رسید که شامل اقامت های رسمی و همچنین اقامت های غیررسمی و اضطراری است.

این مسئول با بیان اینکه در دولت سیزدهم ظرفیت های زیادی به حوزه اقامتی اضافه کرده‌ایم و دستگاه‌های مختلف امکانات اقامتی خود را در اختیار مردم قرار دادند، افزود: با این کار شاهد رشد سفر در بین طبقات پایین دست هستیم که البته هتل های سطح بالا در روزهای اول اشغال می شود و کسانی که از شرایط پایین‌تری هستند از مراکز اقامتی دیگر استفاده می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد : مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ترتیب سه استان برتر در جذب گردشگران نوروزی بودند و پس از آنها هرمزگان و خوزستان قرار داشتند.

وی همچنین گفت که نوروز امسال رکورد 6 میلیون بازدید از مراکز فرهنگی در تعطیلات نوروزی را داشتیم و حدود 31 میلیارد تومان درآمد حاصله از بازدید از مراکز فرهنگی کسب شد.

وزیر میراث فرهنگی، سیاست این وزارتخانه را افزایش لغو روادید برای جذب گردشگران بیشتر به کشور دانست و گفت: برگزاری تور آشناسازی برای جذب گردشگران از چین و روسیه را در اولویت قرار داده‌ایم.

ضرغامی خاطر نشان کرد که 50 کشور می‌توانند در اولویت لغو روادید قرار بگیرند که در این زمینه مذاکرات خود را با وزارت امور خارجه آغاز کرده‌ایم تا مردم دنیا بیایند و ایران را ببینند.

اخبار مرتبط

مزایای کار در صنعت گردشگری در بابل

مقاصد گردشگری مازندارن برای برنامه ریزی سفر تابستانی!

مازندران استان برتر در جذب گردشگران نوروزی

0 نظر

ارسال نظر

capcha