روایت زنی که موانع را از سر راه برداشت

روایت زنی که موانع را از سر راه برداشت

زری طاهری پرکوهی| طی سال‌های اخیر در پی تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر تولید و توان داخلی، شاهد فعالیت کارآفرینان زیادی در استان مازندران بوده هستیم ولی تعدادی از این افراد جزو برترین‌ها هستند.

زمانی که از کارآفرینی حرف می‌زنیم منظور  ایجاد اشتغال همزمان برای چندین نفر است که توسط فرد یا افرادی صورت می‌گیرد، کارآفرین بودند شاید مهم باشد ولی یک کارآفرین زمانی نمونه خواهد بود که به تولید انبوه و افزایش تولیدات داخلی کمک کند.

در مرکز استان بهار ۱۴۰۰ سالی که باری دیگر با شعار محوری تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آغاز شد، شاهد برپایی مراسم ویدیوکنفرانسی تقدیر از زنان کارآفرینان استان بودیم که به میزبانی معصومه ابتکار معاونت امور زنان ریاست جمهوری و مدیر کل امور زنان استانداری در دفتر امور زنان استانداری مرکز مازندران برگزار شد.

این مراسم با تقدیر از دو بانوی مازندرانی؛ لیلا خداکرمی و فاطمه نعمتی آلاشتی که در هشتمین دوره انتخاب زنان کارآفرین برتر کشور با آرای مردمی، برگزیده شدند، همراه بود، فاطمه نعمتی آلاشتی از فعالان انجمت صنایع دستی در سوادکوه و کارآفرین چندی پیش در مصاحبه با فارس از علت موفقیتش گفت.

 

*مانع‌زدایی را از سال ۹۲ تمرین کردم

این بار لیلا خداکرمی کارآفرین نمونه دیگر متولد سال ۱۳۵۹ و اهل نوشهر در گفت‌وگو با فارس از ورودش به شغلی که بیشتر مردانه است تا زنانه است می‌گوید و به این موضوع اشاره می‌کند که قبل شنیدن از شعار محوری سال به مقوله مانع زدایی‌ها توجه ویژه‌ای داشته تا جایی که توانست با تسهیل قوانین جوانان زیادی را تا محیط کار همراهی کند.

*کار در کارگاه فرآورده‌های بتنی با سابقه‌ای ۲۰ ساله!

وی که مدیرعامل شرکت بلوک‌سازان ستاره شمال است و در حوزه فرآوده‌های بتنی، کارگاه تیرچه بلوک و قطعات بتنی فعالیت دارد، بیان می‌کند؛ از سال ۱۳۸۰ وارد این عرصه شدم، البته ابتدای کارم چون رشته تحصیلی‌ام کامپیوتر بوو یک شرکت کامپیوتری تاسیس کردم ولی پس از ازدواج به دلیل آشنایی همسرم با فراورده‌های بتنی پایم به بازار " تیرچه و بلوک" باز شد.

برای‌مان جالب بود، شاید بار اولی بود که می‌شنیدم یک خانم مدیرعامل شرکت بلوک‌سازان است تازه علاوه بر آن از سال ۱۳۹۲ به‌عنوان رئیس اتحادیه فرآورده‌های بتنی در نوشهر نیز است و خودش می‌گوید که تنها زنی در استان هستم که در سمت ریاست این اتحادیه قرار دارد‌.

اخبار مرتبط

روایت روزهایی که غسل و تدفین اموات کرونایی آغاز شد

کرونا به روایت مادر بارداری که آن را شکست داد

روایت زندگی این روزهای خانواده‌ کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha