افتتاح واحد غرب در گرو نیازها و انتظارات منطقه است

افتتاح واحد غرب در گرو نیازها و انتظارات منطقه است

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران افتتاح یک مرکز تحت مجموعه جهاد در غرب استان را در گرو نیازها و انتظارات منطقه با توجه به ظرفیت های موجود دانست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نشست هماهنگی راه‌اندازی و عقد تفاهم‌نامه یک مرکز جهاد دانشگاهی در غرب مازندران روز گذشته در محل فرمانداری تنکابن برگزار شد. در این نشست که با حضور ریاست و معاونین پشتیبانی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران و همچنین فرماندار، امام جمعه، رئیس بخش مرکزی و رئیس دانشگاه رودکی تنکابن در شهرستان برگزار شد، محمدرضا شافعیان، رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر ظرفیت ها و قابلیت های بالای غرب استان خاطرنشان کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف خدمات ارزشمندی را ارائه کرده و در بسیاری موارد پیشگام بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به فقدان شدید بسیاری از فعالیت های علمی و پژوهشی در غرب استان، دلیل آن را نبود یک مرکز دولتی دانشگاهی، فقدان پایگاه های پژوهشی و مجموعه های مطالعاتی در حد فاصل شهرستان‌های نور تا رامسر دانست و افزود: غرب استان مستحق حمایت‌های بیشتری است چرا که ظرفیت‌های این مناطق بالاست.

شافعیان با ابراز علاقه و اعلام آمادگی مجموعه جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی یک مرکز در غرب استان، راه اندازی این واحد را منوط به احصای خواسته ها، انتظارات و ظرفیت های منطقه دانست و تاکید کرد: نخست باید چالش ها و نقاط ضعف و نواقص غرب استان به ویژه تنکابن شناسایی و احصا شود تا مشخص کنیم که آیا انتظارات و توقعات مدیران ارشد در حوزه عملیاتی و استحفاظی جهاد دانشگاهی قرار می گیرد یا خیر، سپس مرکز غرب استان راه اندازی شود.

وی ایجاد حضور جهاد دانشگاهی در غرب و انجام ماموریت ها و فعالیت های تحت اختیارات این مجموعه را در گرو مشارکت همه مدیران ارشد و اجرایی غرب استان دانست و اظهار کرد: استقرار واحد جهاد دانشگاهی در غرب و در یک مجموعه دانشگاهی با اعضای هیئت علمی مایه مباهات و مسرت است اما اقدامات جهادی نیازمند پای کار آمدن تمامی مسئولان است و اجرای طرح ها و برنامه های جهاد حضور و حمایت بزرگان و مدیران شهری و شهرستانی را طلب می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه احداث این مرکز به معنای انجام فعالیت ها و پاسخگویی در برابر ارائه عملکردها بوده و صرف ایجاد یک واحد در غرب نیست تصریح کرد: از آنجا که جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلفی چون اشتغال، پژوهش، فعالیت های علمی و اقتصادی، رسانه و خبرگزاری و نیز انتشارات متولی ارائه خدمات درخشانی است، لازم است متناسب با نیازها و توقعات مدیران منطقه و انتظارات آنان و محدوده عملیاتی خویش گام بردارد تا در آینده از احداث یک مرکز منفعل و ناکارآمد تاسف نخورده و همکاری فی ما بین استمرار داشته باشد.

اخبار مرتبط

طرح آزادی مادران زندانی جرائم غیرعمد در غرب استان مازندران اجرایی می‌شود

کشف مراکز جدید استخراج رمز ارزهای غیر مجاز در غرب مازندران

فرسایش خاک در غرب مازندران به ۹ تن در هکتار کاهش یافت

0 نظر

ارسال نظر

capcha