بازکردن فضای سیاسی حضور حداکثری را فراهم می‌کند

بازکردن فضای سیاسی حضور حداکثری را فراهم می‌کند

محمد مدانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همانطور که در تمامی جوامع دموکراتیک قانون محور و اساس به شمار می‌رود مهمترین عرصه و محل بروز مشارکت مردم در اداره امور کشور به فراهم کردن بستر انتخابات آزاد وابسته است. 

وی ادامه داد: با فراهم کردن این بستر می توانیم شاهد حضور رشد و بالندگی جامعه باشیم که این مساله با حضور نخبگان و جوانان می تواند رقم بخورد.

این استاد دانشگاه های آزاد مازندران به تاثیر رای و اراده مردم در اداره مطلوب کشور اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه جوانان و نخبگان سرمایه های رشد و تعالی یک کشور به شمار می روند با بهره‌گیری از نخبگان بویژه جوانان تحصیل کرده در جریان انتخابات می توان بسترهای لازم برای این رشد قابل توجه و خارق‌العاده را فراهم کرد.

وی توضیح داد : چرا که از طرفی تحولات سریع ، لزوم توجه به ذائقه مردم ، سبک زندگی و نوآوری‌های جدید باعث شده فضای مشارکت حداکثری از طریق فراهم کردن زمینه حضور جوانان تحصیل کرده و با انگیزه مهم باشد. 

مدانلو ادامه داد : امروز تاکید مقام معظم رهبری نیز حضور جوانان در عرصه های مختلف مدیریت اجرایی کشور است پس متولیان امور اجرایی و تقنینی باید زمینه حضور جوانان و افراد با انگیزه و متعهد را فراهم کنند.

وی گفت : اکنون که در آستانه انتخابات قرار داریم شرط انتخاب افراد شایسته و توانمند ، بازکردن فضای سیاسی ، پرهیز از برخی تنگ نظری‌ها و زمینه‌سازی برای برگزیده شدن افراد متعهد و کاردان می باشد و این مساله می تواند در ایجاد رغبت و انگیزه در مردم برای حضور و مشارکت حداکثری نیز تاثیر گذار باشد.

به گفته این استاد دانشگاه، انقلاب اسلامی ایران به عنوان نماد یک انقلاب مردمی و دموکراتیک طی سالها با برگزاری انتخابات آزاد توانسته زمینه حضور و مشارکت مردمی را فراهم کند و در انتخابات پیش رو نیز بار دیگر این صحنه مشارکت رقم خواهد خورد .

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود .

اخبار مرتبط

برگزاری ویژه برنامه های سال نو تبری در فضای مجازی

مرکز ارتقای سواد فضای مجازی سازمان سراج برگزار می کند؛ دوره آموزشی برخط سواد انتخاباتی و فضای مجازی

دوره آنلاین تولید محتوا در فضای مجازی

0 نظر

ارسال نظر

capcha