توقف مرگ و میر مشکوک بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر در میانکاله

توقف مرگ و میر مشکوک بیش از ۳۰ هزار پرنده مهاجر در میانکاله

چند سالی است که پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله در بهمن ماه دچار مرگ و میر غیر عادی می شوند عده ای شکارچیان را مقصر این حادثه می داند اما مدیران این موضوع را رد و سم بوتولیسم را عامل این حادثه اعلام می کنند.

هر ساله در فصل سرد سال تعداد زیادی پرنده مهاجر وارد پناهگاه حیات وحش میانکاله می شوند چراکه میانکاله کریدور ورودی پرندگان مهاجر به آسمان ایران است.

ادعای آلوده شدن محیط توسط شکارچیان سال گذشته نیز مطرح شد اما در نهایت با نمونه گیری های انجام شده اعلام شد که سم بوتولیسم باعث این مرگ و میر شده است.

تلفات متوقف شد/علت همچنان بر اساس اعلام دامپزشکی سم بوتولیسم است

بیش از یک ماه مرگ و میر ادامه داشت اما مدیر کل محیط زیست استان مازندران خبر داد که مرگ و میر به اتمام رسیده و امسال بیش از 30 هزار پرنده مهاجر که غالبا از سیبری به میانکاله آمده بودند جان خود را از دست دادند.

ابراهیمی مدیر کل محیط زیست استان مازندران به خبرنگار فارس گفت: تلفات متوقف شده است و بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی علت این حادثه سم بوتولیسم بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که عده ای تاکید دارند که آب توسط شکارچیان سمی شده است، گفت: ادعاهای متعددی سال گذشته هم مطرح شد اما به تایید سازمان دامپزشکی نرسید.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha