معاون رییس جمهوری با خانوادهای شهدا و ایثارگران مازندران دیدار کرد

معاون رییس جمهوری با خانوادهای شهدا و ایثارگران مازندران دیدار کرد

سعید اوحدی در بدو ورود به مازندران ابتدا در گلزار شهدای ساری حضور یافت و پس از غبارروربی و عطرافشانی مزار شهیدان، با خانوداه شهید علی حمزه گردشی دیدار و دلجویی کرد.

شهید علی حمزه گردشی از شهدای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۶۳ و هنگامی که ۱۸ سال سن داشت در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

معاون رییس جمهوری سپس با جانباز ۴۰ درصدی " جمع‌الله تور سوادکوهی " و جانیاز ۷۰ درصدی مازندران " حاج ایوب عبادی آزاده " دیدار و گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

اوحدی در این دیدار، خانواده‌های شهدا، آزاده، جانبازان و ایثاگران را اسوه صبر و مقاومت معرفی کرد و گفـت: شهدا با گذشتن از جان و مال خود عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند و خدمت به خانواده‌های آنان نیز یک وظفیه است.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا از جایگاه بسیار رفیعی برخوردارند، اظهار داشت : خدمت به خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان و شناسایی مشکلات و اهتمام برای رفع آن ازجمله وظایف مسئولان و متولیان امر است و برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده می‌شود. 

شرکت در جلسه شورای اداری ، امضای تفاهنامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران و دیدار و گفت و گو با خانواده‌های شهدا و جانباران از جمله برنامه‌های کاری سفر یک روزه معاون رییس جمهوری و  رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مازندرن اعلام شده است.

استان مازندران در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ شهید، ۳۲ هزار جانباز و مجروح و ۲ هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

طبق داده‌های آماری، حدود ۶ هزار تن از فرزندان شاهد و ایثارگر مازندران دانشجو و  یک هزار و ۲۵۱ نفر نیز دانش آموز هستند که از این تعداد ۶۵۲ دانش آموز در مدارس شاهد مشغول تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha