پنج هکتار از اراضی کشاورزی بخش آسارای کرج آزادسازی شد

پنج هکتار از اراضی کشاورزی بخش آسارای کرج آزادسازی شد

اسماعیل صارمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:  با وجود صعب العبور بودن برخی مناطق و چالش های سخت راه های بخش آسارا، امور اراضی این شهرستان هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ساخت و ساز و بدون اخذ مجوزهای قانونی را رصد  و مطابق قانون با تخریب اراضی زراعی و باغی برخورد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: این عملیات شامل تخریب بیش از ۱۵ مورد تغییر کاربری غیر مجاز بوده که با وجود برودت هوا با تلاش دلسوزانه نیروهای امور اراضی  جهاد کشاورزی کرج صورت پذیرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی در جهت حفظ توان تولید غذا و نیز پیشگیری از به دام افتادن مردم در چنگال زمین خواران و سودجویان است.

وی با بیان این که اراضی کشاورزی منبع اصلی کشت و کار و  تولید غذای شهروندان هستند، افزود: بر اساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت از طریق سامانه ۱۳۱ و با حکم مرجع قضائی در دره انگلج بخش آسارا ۱۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شامل دیوار کشی، ویلا ، اسکلت فلزی و محوطه سازی بوده است.

صارمی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است، به شهروندان بخش آسارا هشدار داد و از آنها درخواست کرد ضمن درک اهمیت موضوع امنیت غذایی، نسبت به عملکرد سودجویان هشیار بوده و از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند.

شهرستان کرج دارای پنج هزار و ۵۳۰ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۹۶۳ هکتار اراضی  زراعی می باشد.

اخبار مرتبط

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال بسته شد

تلاش راهداران گچسر برای بازگشایی محور کرج - کندوان

6200 واحد صنفی ساری پایش شد/ معرفی 575 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی

0 نظر

ارسال نظر

capcha