خدمات دهی بهزیستی به بیش از ۶هزار بیمار دارای اختلال روانی

خدمات دهی بهزیستی به بیش از ۶هزار بیمار دارای اختلال روانی
دکتر فرزاد گوهردهی با بیان اینکه حدود ۶۷۰۰ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان مازندران قرار دارند، افزود: ۴۱۰ نفر از خدمات مراکز مراقبتی شبانه روزی تحت نظارت سازمان استفاده می‌کنند که از این تعداد ۷۶ نفر فاقد سرپرست موثر و یا بیماران روانی مجهول الهویه ارجاعی از مقامات قضایی می‌باشند. 
 
او بهره مندی از مراقبت‌های حرفه‌ای و امکانات موردنیاز را حق مسلم افراد دارای مشکلات و بیماری‌های روانی دانست و تصریح کرد: با عنایت به قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت ساماندهی حداکثری بیماران روانی مزمن، سازمان بهزیستی خدمات مختلف آموزشی، مراقبتی و توانمندسازی به این افراد و خانواده‌های آنان ارائه می‌نماید.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به خدماتدهی بهزیستی به ۳۲۰ نفر در مراکز روزانه توانبخشی گفت: همچنین مراکز ارائه خدمات توانبخشی در منزل بیماران روان از طریق تیم‌های تخصصی توانبخشی به حدود ۳۰۰ توانخواه در محل زندگی آنان، خدمات مورد نیاز را ارائه می کنند.
 
دکتر گوهردهی پرداخت حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانواده، پرداخت کمک هزینه دانشجویی، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب معلولین، ارائه خرید خدمات توانپزشکی، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی، مناسب سازی فضای فیزیکی محل سکونت، ارائه تجهیزات کمک توانبخشی در صورت نیاز و بهره مندی از مراکز مراقبت در منزل را از دیگر خدمات سازمان بهزیستی برشمرد که با هدف بهبود کیفیت زندگی بیماران روانی مزمن و حفظ حداکثر استقلال آنان در خانواده ارائه می‌گردد.

او با اشاره به سیاست سازمان مبنی بر کوچک سازی مراکز و ارائه بهینه خدمات مطابق با الگو‌های نوین توانبخشی مراقبتی، بیان کرد: در حال حاضر یک خانه حمایتی توانبخشی ویژه بیماران روانی مزمن در استان با هدف توانمندسازی و فراهم کردن بستر زندگی مستقل و بازگشت توانخواهان به جامعه در حال ارائه خدمات می‌باشد و اولین خانه حمایتی بیماران روان ویژه خانم‌ها در غرب استان نیز در حال تاسیس است.

دکتر گوهردهی با اشاره به هفته سلامت روان اضافه کرد: این ایام فرصتی است تا با نگاه مجدد و بهره گیری از سرمایه‌های موجود و هم افزایی بیشتر در قالب برنامه‌های منسجم و کلان همراه با سایر سازمان‌های ذیربط در مسیر اعتلای سلامت روانی و اجتماعی جامعه هدف گام‌های موثرتری برداریم.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

حدود ۶۱ هزار نفر توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران

34 مرکز آسیب در سطح مازندران داریم

0 نظر

ارسال نظر

capcha