حدود ۶۱ هزار نفر توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران

 حدود ۶۱ هزار نفر توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران

مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: تعداد توانخواهان تحت پوشش را در استان حدود ۶۱ هزار نفر است.

فرزاد گوهر دهی در نشستی با خبرنگاران که روز  یکشنبه ۲۷ تیرماه در سالن همایش بهزیستی مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه تعداد توانخواهان تحت پوشش را در استان حدود ۶۱ هزار نفر است، اظهار کرد: شمار پوشش این افراد با رشد ۵۰ درصدی روبرو بوده و پوشش جامعه هدف رشد یافته است.

وی افزود: میانگین دریافت مستمری‌ها نسبت به سال ۹۲ نزدیک به ۱۱ درصد رشد داشته و پرداخت مستمری ها  براساس بعد خانوار انجام‌ می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال مستمری پرداخت شد و این مبلغ درسال ۹۲ حدود ۸۴ میلیارد ریال بوده است و در حال حاضر بالغ بر هزار و ۶۰۰ نفر از جامعه توانخواه حوزه توانبخشی در مراکز اقامتی نگهداری می‌شوند.

گوهردهی گفت:  تعداد مراکز شبانه روزی حوزه توانبخشی را ۲۹ مرکز بوده و یارانه پرداختی به این مراکز در سال جاری رشد یافته است و امسال به ازای هر نفر مقیم در این مراکز، دو میلیون تومان یارانه برای توانخواهان عادی و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای  توانخواهان مجهول الهویه پرداخت می‌شود.

وی گفت: رویکرد سازمانی این بوده که توانخواهان و مددجویان در خانه‌ها نگهداری شود اما اگر امکان نگهداری وجود نداشته باشد توانخواهان و مددجویان را به سمت مراکز شبانه روزی و اقامتی سوق می‌دهیم و در این راستا کوچک کردن مراکز اقامتی را از جمله برنامه‌ها است.

 مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: پرداخت مستمری به افراد دارای معلولیت که در خانه نگهداری می‌شوند از دیگر اقدامات بوده و با توجه به گران شدن هزینه‌های کمک توانبخشی در سال ۹۲ به دو هزار و ۱۲۵ نفر از مددجویان وسایل کمک توانبخشی تحویل شد؛ این میزان در پایان سال گذشته بیش از چهار هزار و ۴۵۰ نفر پرداخت شده است.

گوهردهی در زمینه اشتغال پایدار گفت: ۶۵ درصد مشاغل ایجاد شده در بهزیستی از جمله مشاغل پایدار بوده و تاکنون ۲هزارو ۹۰۰ شغل ایجاد شد.

وی با اشاره به رشد بالای ۵۰ درصد در حوزه اجتماعی گفت: راه اندازی اورژانس اجتماعی و حمایت ها نیز انجام شده و در این راستا ۵۳ هزار تماس در حوزه اورژانس اجتماعی داشتیم که در تمام شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر مرکز اورژانس اجتماعی داریم  و درشهرهای کمتر برابر قانون نمیتوانیم اورژانس اجتماعی داشته باشیم، اما سعی کردیم در شهرهای کم جمعیت از جمله گلوگاه و غیره خدمات اورژانس سطح ۳ ارایه شود.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha