شبکه بهداشت نوشهر نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد

شبکه بهداشت نوشهر نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد

وی تاکید کرد که با توجه به حضور گردشگران و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، خطر گسترش ویروس کرونا در این شهرستان جدی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت : بر اساس بررسی های صورت گرفته حدود ۶۰ درصد از مردم شهرستان پروتکل های بهداشتی همچون ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت می کنند.

سیدپور اظهار داشت : برای جلوگیری از گسترش این ویروس در جامعه و قطع زنجیره انتقال حتما باید در معابر عمومی از ماسک استفاده کنیم .

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نوشهر هم از پلمپ ۹ واحد صنفی در این شهر به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در چند روز گذشته خبر داد و گفت :  تعطیلی این تعداد واحدهای صنفی به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا و تشدید بازرسی های مشترک کارشناسان این اداره ، شبکه بهداشت و درمان و تعزیرات در سطح شهرستان صورت گرفته است.

علی شفیعی افزود : در یک ماه گذشته ۸۹۱ بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان انجام شد که در نتیجه آن ۴۵ واحدهای صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی شناسایی و به تعزیرات معرفی شدند.

فرماندار نوشهر نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان بر لزوم برخورد جدی و قاطع با واحدهایی که پروتکل های بهداشتی نمی کنند تاکید کرد و خواستار پلمپ این واحدها شد.

سعید یزدانی گفت : متاسفانه شاهد افزایش خود ایمن انگاری در سطح جامعه هستیم و این وضعیت در بازار روز و ناوگان عمومی داخل شهری بیشتر مشهود می باشد.

وی گفت: علاوه بر برخورد با نقض کنندگان پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان باید در جهت فرهنگ استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در مکانهای عمومی گام برداشت.

دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران روز گذشته اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند و  ظرف همین مدت تعداد ۶۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

در حال حاضر تعداد ۳۴۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۸۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

روابط عمومی و امور بین‌الملل «دانشگاه علوم پزشکی بابل هم امروز اعلام کرد که در حال حاضر ۱۱۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار جدید در مراکز درمانی این شهرستان بستری شدند و ۹ نفر هم ترخیص شدند.

بر اساس اعلام این روابط عمومی در حال حاضر ۲۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی بابل بستری هستند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha