ترویج سبک زندگی شیعی وحسینی پیام مهم اربعین است

ترویج سبک زندگی شیعی وحسینی پیام مهم اربعین است

وی با بیان اینکه اربعین سرتاسر درس و حکمت است، سبک زندگی جامعه شیعی را از پیام‌های مهم اربعین یاد کرد و گفت: این سبک و زندگی برخلاف تمام محاسبات زندگی مادی دنیا مملو از آسایش و آرامش است.

وی ادامه داد: زندگی جامعه شیعی سرتاسر معنویت است و محبت به اهل بیت در آن موج می‌زند و درس دیگر اربعین این است که تک تک شیعیان باید تولی و تبری را در حوزه‌های مختلف فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی محور و سرلوحه قرار دهند.

سادات کرمی با محکوم کردن و اعلام انزجار نسبت به اقدام موهن توهین نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) و همچنین اقدام دو کشور عربی و همپیمان با رژیم جعلی صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن را محکوم کرد و گفت: جامعه شیعی باید نسبت به این اقدام انزاجار عمومی داشته باشد و توقع از دولت و وزارت خارجه و اقتصاد این است که تاجای ممکن اصل برائت را در حوزه اقتصادی و سیاسی به تصویر بکشند.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران به چرایی و نتایج پیمان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره و اضافه کرد: هر چقدر جریان شیعی و انقلابی و ضد استکباری و حامی مستضعفان در جهان پررنگ‌تر می‌شود، به همان میزان افراد صاحب مکنت و بدون پشتوانه مردمی بیشتر احساس خطر می‌کنند و امروز نیز شاهد جنگ احزاب علیه جریان اسلام و شیعی هستیم.

وی به مطالبات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات در حوزه فرهنگی این است که در اربعین یاد می‌گیریم زندگی اسلام واقعی و حسینی را به تصویر کشیم و باید به طریق اولی در جامعه ما این سبک پیاده شود و پذیرفته نیست مسئولی در کشور ما از برنامه‌هایی که با اعتقادات دینی ما سنخیتی ندارد، حمایت کند.

سادات کرمی یادآور شد: بسیار زشت است در کشوری که منادی فرهنگ حسینی است، دلار و ارز آن صرف مسائل فرهنگی شود که هیچ بویی از فرهنگ حسینی نبرده است بنابراین سبک زندگی حسینی در گام اول باید در کشور پیاده شود و مسئولان و متولیان اصلی نیز باید مورد مطالبه قرار گیرند.

اخبار مرتبط

40 اتوبوس رایگان زائران اربعین مازندران را مرز مهران منتقل می‌کنند

انجام ۱۴ سورتی پرواز از مازندران به عراق در ایام اربعین

راربعین امسال قراراست دراستان ایلام و کشورعراق محل اسکانی را برای زائران این استان فراهم کنیم

0 نظر

ارسال نظر

capcha