نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس: مسکن به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس: مسکن به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است

وی با بیان اینکه اگر امروز یک کارمند، 34 سال از تمام حقوق و درآمدهای خود را جمع کند و هیچ چیز نخورد و نپوشد نمیتواند یک واحد مسکن تهیه کند، افزود: نگاه مجلس یازدهم علاوه بر کنترل قیمت، ایجاد یک ثبات نسبی و کاهش قیمت مسکن در کشور است.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولین کاری که مجلس یازدهم انجام داد، بحث مالیات بر خانه‌های خالی بوده که به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است.

علی‌پور خنکداری ادامه داد: موضوع بعدی، ساخت یک میلیون واحد مسکن توسط دولت بوده که کلیات آن در مجلس مصوب و به کمیسیون عمران ارجاع داده شده است.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در این طرح، یک صندوقی را در نظر گرفتیم به نام صندوق ملی مسکن که ریاست این صندوق به عهده وزیر راه و شهرسازی بوده و البته وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و یک یا دو وزیر دیگر نیز عضو آن هستند. قرار است هرآنچیزی که در رابطه با مالیات، عوارض، تسهیلات و اعتباراتی که مربوط به ساختمان است به این صندوق ارجاع داده شود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت مکلف می‌شود در طول چهار سال آینده 4 میلیون واحد مسکن بسازد تا آن عقب‌ماندگی چند سال گذشته که در بحث مسکن  جود دارد جبران شود.

وی درباره وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر گفت: آقای آخوندی مسکن مهر را تعطیل کرد و نه تنها مسکن مهر بلکه هیچ مسکنی را پیگیری نکرد و در حقیقت برنامه را اجرا نکرده است. تقریبا" 170 هزار واحد مسکن مهر در کشور نیمه‌تمام مانده که داریم پیگیری می‌کنیم تا تکمیل شود.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha