لزوم تقویت سامانه های کشاورزی و گردشگری مازندران در برنامه هفتم توسعه

لزوم تقویت سامانه های کشاورزی و گردشگری مازندران در برنامه هفتم توسعه

وی با اشاره به مساحت ۷۰درصدی مازندران که در حصار جنگل و کشاورزی قرار دارد،افزود: اقتصادی کردن فعالیت های کشت و زرع دغدغه مهم در شرایط فعلی است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران فقدان آمایش سرزمین در بخش کشاورزی را خسارت بار دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت های توسعه کشاورزی باید مبتنی بر جهش تولید و ارزش افزوده تولیدات این بخش باشد.

وی زارعان سختکوش را یاوران صمیمی دولت در عرصه تولید دانست و تصریح کرد: فعالان بخش کشاورزی مازندران در اثر نبود سیاست های حمایتی پایدار انگیزه خود را از دست دادند.

کذریمی خاطرنشان کرد: افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت کود شیمیایی و نهاده های زراعی باعث کاهش انگیزه تولید در بخش کشاورزی شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گردشگری را از برجستگی های دیگر مازندران برشمرد و افزود: مازندران در بحث گردشگری خدمات ملی ارائه می دهد اما سامانه های بومی آن محلی و استانی است.

وی بر لزوم ارتقا نقش و جایگاه گردشگری مازندران تاکید کرد و گفت: ظرفیت های بخش گردشگری مازندران توان خدمات دهی ملی را ندارد و دولت باید برای تقویت زیرساخت های این بخش وارد عمل شود.

کریمی فیروزجایی افزود: در صورت پشتیبانی عملی دولت از گردشگری مازندران ظرفیت های اشتغالزایی و اقتصادی این بخش افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

نماینده مردم بابل یادآورشد: در برنامه هفتم توسعه نقش برجسته و ممتازی برای بهره مندی از قابلیت های منحصر بفرد ملی مازندران تعریف و اجرایی خواهد شد.

اخبار مرتبط

مزایای کار در صنعت گردشگری در بابل

مقاصد گردشگری مازندارن برای برنامه ریزی سفر تابستانی!

مازندران استان برتر در جذب گردشگران نوروزی

0 نظر

ارسال نظر

capcha