هنرستان‌های مازندران ۳۷ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی گرفتند

هنرستان‌های مازندران ۳۷ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی گرفتند

بر اساس گزارش روابط عمومی این اداره کل ، تجهیزات تحویل شده شامل ۵۵۶ قلم از ۲۲ نوع تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی بود که در ۳۳ شهرستان و منطقه آموزشی استان توزیع شد. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در حاشیه توزیع تجهیزات هنرستانی گفت: در گذشته فضای مختص به هنرستان در دستور کار نبود و از مدارس عادی برای هنرستان استفاده می‌شد اما جهت‌گیری امروز طراحی هنرستان‌ها است.

قربانعلی شیرزاد با بیان اینکه این تجهیزات به ۲ رشته کامپیوتر و برق و هر رشته شامل پنج زیرشاخه مربوط می‌شود، افزود : از زمانی که سیاست‌های آموزش‌های مهارتی پررنگ‌تر شد، موضوع تجهیز هنرستان‌ها و به روز رسانی آن‌ها نیز مهم شد و تلاش بر این است که بخشی از منابع به تجهیز هنرستان‌ها بویژه از اعتبارات ملی اختصاص یابد.

وی خرید تجهیزات توزیع شده را مربوط به سال ۹۸ عنوان کرد گفت : به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی توزیع این تجهیزات به تعویق افتاد. 

مدیرکل نوسازی از تهیه تجهیزات بیشتر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در آینده مبلغ هشت میلیارد ریال دیگر از محل منابع استانی نیز به خرید تجهیزات اختصاص داده خواهد شد، ضمن آنکه از منابع دولتی نیز در سال جاری تجهیزات فراهم می شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز در این آیین گفت: طبق برنامه ریزی تا پایان سال جاری باید ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان های استان صرف شود که تا امروز ۳۷ میلیارد ریال آن خریداری و توزیع شد. 

اسفندیار نظری افزود که ۱۰۸ میلیارد دیگر نیز از محل استانی و ملی تا پیش از سال تامین اعتبار و به خرید تجهیزات هنرستانی اختصاص می یابد. 

وی با اشاره به هدایت تحصیلی ۴۱ درصد دانش‌آموزان به شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش ، اظهار امیدواری کرد که این عدد به ۴۸.۲۸ درصد برسد.

استان مازندران ۳۵۴ هنرستان دارد که ۶۰ هنرستان آن غیردولتی و ۲۹۴ هنرستان دولتی است و بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در آن تحصیل می کنند. 

اخبار مرتبط

هنرستان‌های مازندران خط مقدم تولید اقلام مقابله با کرونا

0 نظر

ارسال نظر

capcha