استفاده از وسایل نقلیه پلاک نشده در عملیات‌های اورژانس

استفاده از وسایل نقلیه پلاک نشده در عملیات‌های اورژانس

او با اشاره به فعالیت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: بعد از جنگ مهم‌ترین  هدف و برنامه اورژانس، توسعه پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی بوده است، براین اساس توانستیم سه هزار و ۲۰۳ پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی راه اندازی کنیم.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور بیان کرد: امروزه نوع لجستیک پیش بیمارستانی ما تغییر کرده است و ما به دنبال توسعه اورژانس هوایی و توسعه اورژانس موتوری هستیم.

راه اندازی پایگاه‌های روستایی در کشور

نوری ساری ادامه داد: پایگاه‌های دریایی در سال‌های گذشته توسعه خوبی پیدا کرده است و انتقال مصدومین از جزایر جنوبی کشور به بندرعباس را بر عهده دارند. همچنین پایگاه‌های روستایی نیز راه‌اندازی شده است، در گذشته عمده تمرکز ما در شهر وجاده‌ها بود، اما در حال حاضر به توسعه اورژانس پیش‌بیمارستانی در همه کشور توجه داریم.

او گفت: در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی ریلی نیز اقدامات خوبی انجام شده است، از جمله آموزش مهمانداران داخل قطار. همچنین ارتباط دقیق بین قطار و اورژانس پیش بیمارستانی راه‌اندازی پایگاه‌هایی در ایستگاه‌های اصلی راه‌آهن و راه‌اندازی اورژانس ریلی که می‌تواند مصدومان را از طریق ریل منتقل کند قدم‌های آخر آن در حال انجام است که به زودی راه‌اندازی می شود.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور با بیان اینکه سکته مغزی پیچدگی کمتری دارد،‌ گفت: لخته خون در عروق مغزی باعث بروز سکته مغزی می‌شود. پروتکلی را براساس پروتکل‌های روز دنیا تهیه کردیم و به پرستاران پشت تلفن و تکنسین‌ها آموزش‌های لازم را دادیم.

او ادامه داد: در گذشته این بیماران به اورژانس بیمارستان می‌آمدند و باید در بخش سی تی اسکن معطل می‌شدند اما در حال حاضر با هماهنگی‌هایی که انجام شده این روند کاهش پیدا کرده است. در زمینه سکته‌های مغزی هزینه‌ای برای اورژانس و کشور تحمیل نشد و فقط روند فرآیند اصلاح شد.

نوری ساری با اشاره به فعالیت نیرو‌های اورژانس در دوران کرونایی افزود: متأسفانه ما در این بازه زمانی، چهار پرسنل عملیاتی خود را از دست دادیم، همچنین بیش از ۲۰۰۰ نفر از پرسنل عملیاتی ما به کرونا مبتلا شده و به قرنطینه رفته‌اند البته بسیاری از آنها از قرنطینه خارج شده و به محل کار برگشتند.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور در پایان یادآوری کرد: تعدادی موتورآمبولانس و آمبولانس پلاک نشده، داریم البته به این معنا نیست که چنین وسایلی خارج از مأموریت‌های ما باشند. با هماهنگی که با پلیس راهور ناجا داشته‌ایم، این وسایل نقلیه کدگذاری شده و در مأموریت‌های ما استفاده می‌شوند.

اخبار مرتبط

مزاحم‌ها 12هزار مرتبه زنگ اورژانس را به صدا درآوردند/ عدم همکاری راه‌آهن شمال برای ایجاد اورژانس ریلی

ثبت بیش از ۵۸ هزار تماس با اورژانس مازندران

بالگرد اورژانس مازندران برای انتقال بیمار بدحال به بیمارستان تخصصی به پرواز درآمد

0 نظر

ارسال نظر

capcha