٣٠٠ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند محمودآبادی اهدا شد

٣٠٠ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند محمودآبادی اهدا شد

خیران محمودآبادی این تجهیزات را همسو با پویش مومنانه همکلاسی مهربان تهیه کردند و در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار دادند.

ارزش هر یک از تبلت های تهیه شده حدود ۷۰ میلیون ریال اعلام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم با قدردانی از حضور خیران در صحنه برای جلوگیری از قطع زنجیره تحصیلی در روزگار کرونایی ، گفت : سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش و تحصیل دانش‌آموزان زیرساخت های کشور را می سازد. 

علیرضا سعدی پور افزود : توسعه فرصت های برابر آموزشی برای همه دختران و پسران در استان مازندران حق تمامی دانش آموزان است و آموزش و پرورش نمی تواند به تنهایی این عدالت را برقرار کند.

وی به فضای تازه آموزشی در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت : اکنون دانش آموزان برای در امان ماندن از خطر ویروس کرونا باید در فضای جدیدی تحصیل کنند که نیازمند تجهیزات ویژه است. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار این که اغلب والدین و دانش آموزان استان به خاطر سطح مناسب معیشتی و اقتصادی از تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی برخوردار هستند ، افزود : با این وصف حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز استان خودشان یا والدینشاان فاقد تجهیزات هوشمند برای حضور در کلاس های مجازی هستند و تنها با کمک خیران و همیاری نهادها  و بانک ها می توان عدالت آموزشی را برای این دانش آموزان هم فراهم کرد.

محمودآباد یکی از شهرستان‌های ساحلی استان مازندران است که حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز دارد. بر اساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش محمودآباد ، حدود ۴۰۰ تن از دانش آموزان این شهرستان فاقد تجهیزات هوشمند برای بهره گیری از آموزش در کلاس های مجازی هستند.

مدیران مدارس اعتمادسازی کنند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به نگرانی والدین از حضور دانش آموزان در مدرسه همزمان با شیوع کرونا در استان اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه هیچ روشی ، جایگزین آموزش حضوری نمی شود ، نیازمند این هستیم که مدیران و مسئولان مدارس نسبت به سلامت محیط مدرسه برای والدین اعتمادسازی کنند. 

سعدی پور خواستار استفاده از ظرفیت والدین برای نظارت بر امکانات بهداشتی و پروتکل های مقابله ای با ویروس کرونا شد و تاکید کرد : نگرانی خانواده ها بابت سلامتی فرزندانشان طبیعی و قابل درک است ولی لازم است مدیران و دست اندرکاران مدرسه برای خانواده ها در باره حفاظت از سلامت فرزندانشان تا زمانی که در مدرسه و کلاس درس حضور دارند ، اعتمادسازی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به تمامی مدیران ادارات شهرستانی ، مناطق و نواحی دستور داد تا به صورت مستمر فعالیت مدارس را پایش کنند.

مازندران برای سال تحصیلی جاری حدود ۵۰۸ هزار دانش آموز به علاوه ۴۲ هزار پیش دبستانی دارد.

اخبار مرتبط

ذخیره آبی 25 میلیون مترمکعبی آببندان های محمودآباد

کلاهبردار ۹۰۰ میلیاردی در محمودآباد دستگیر شد

کشت مکانیزه 7 هزار هکتاری برنج در محمودآباد/ رشد 86 درصدی

0 نظر

ارسال نظر

capcha