اجرای۱۶۰ پروژه محرومیت‌زدایی در بابل

اجرای۱۶۰ پروژه محرومیت‌زدایی در بابل

وی افزود: در ابتدای سال ۹۹ بحث ویروس منحوس کرونا که در کشور فراگیر شد، بسیج سازندگی به‌منظور پشتیبانی از ستاد کرونا شهرستان در بحث ضدعفونی کردن معابر، محلات و تهیه ماسک فعالیت زیادی داشت.

رئیس بسیج سازندگی بابل اضافه کرد: در ایام کرونا، بالغ بر ۵۰ کارگاه تولید ماسک با تولید یک میلیون ماسک داشتیم که بصورت رایگان در اختیار مردم قرار دادیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های دولتی، خانه‌های محرومان و پروژه‌های محرومیت زدایی، تهیه بسته‌های معیشتی و جهیزیه توانستیم برنامه‌های خود را اجرایی کنیم، تصریح کرد: طی قراردادی با کمیته امداد، ساخت ۶۳ واحد مسکونی برای مددجویان را به‌مدت یک ساله تعهد کردیم که قریب به ۸۰ درصد پروژه انجام شده و تلاش ما این است که تا پایان شهریور حدود ۶۰ واحد را تحویل دهیم.

تقی‌پور بیان کرد: با حضور نوبخت، قرار شد در استان ۲۰۰۰ واحد برای مددجویان کمیته امداد ساخته شود که ۱۷۰ واحد سهم شهرستان بابل است که در حال بررسی و برآورد این پروژه هستیم.

وی یادآور شد: پروژه‌های بسیج سازندگی بابل در سال گذشته فقط در بخش دولتی، ۱۵ میلیارد تومان بوده که تا به الان ۱.۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد

رئیس بسیج سازندگی سپاه بابل ادامه داد: در سال جاری نیز تا به الان ۸.۵ میلیارد تومان از پروژه‌های دولتی اعتبار مصوب گرفتیم.

تقی‌پور اظهار کرد:  از ابتدای امسال فاز اول، پروژه تعریض جاده بابل به شیرگاه (به‌طول ۲کیلومتر از ابتدای درون‌کلا تا ابتدای مرزی‌کلا) را با اعتبار ۴ میلیارد تومانی شروع کردیم که در حال حاضر بخاطر جابجایی زیرساخت‌های انشعابات آب و برق این پروژه مسکوت مانده است.

وی با اعلام اینکه عمده نگاه بسیج سازندگی، نگاه محرومیت‌زدایی است، افزود: به عنوان نمونه شهرک مهردشت و برج‌خیل‌لنگور از پروژه‌های شهرستان بوده که با محرومیت زیادی برخوردار است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه بابل ادامه داد: پروژه‌های مخازن آب، ایجاد راه و احداث پل در مناطق بالادست از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه شهرستان بابل است.

این مسؤول با بیان اینکه سه بخش بندپی‌شرقی، بندپی‌غربی و بابل‌کنار به‌عنوان مناطق محروم محسوب می‌شوند، افزود: در حال حاضر مجموعا حدود ۱۶۰ پروژه عمرانی دولتی و محرومیت‌زدایی در شهرستان بابل توسط بسیج سازندگی در حال اجرا است.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: در مرحله کمک‌های مومنانه در مرحله اول بیش از ۱۸ هزار بسته معیشتی و در مرحله دوم نیز بیش از ۱۰هزار بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در همه عرصه‌ها بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، بسیج ورود پیدا می‌کند، اظهار کرد: گروه‌های جهادی و بچه‌های بسیج ما در همه عرصه‌ها در حال فعالیت هستند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه بابل بیان کرد: برابر ابلاغ سپاه شهرستان، بیش از ۸۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردم‌یاری را در روستاهای شهرستان بابل تشکیل دادیم.

این مسؤول در موضوع اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: کسانی که از ما تسهیلات گرفتند، در حال حاضر از شغل پایدار برخوردار هستند.

تقی‌پور در پایان گفت: در سامان‌دهی مزار شهدا، تک‌مزارها را در شهرستان تکمیل کردیم.

اخبار مرتبط

مرگ پسر ۶ ساله با شلیک تفنگ شکاری در فریدونکنار

بازدید فرماندار ویژه شهرستان بابل از ایل‌راه های این شهرستان

جشنواره شاخه نبات در دانشگاه علوم پزشکی بابل

0 نظر

ارسال نظر

capcha