تسنیم گزارش می‌دهد؛ همگامی بسیج جامعه پزشکی آمل با مدافعان سلامت

تسنیم گزارش می‌دهد؛ همگامی بسیج جامعه پزشکی آمل با مدافعان سلامت

در مرحله نخست به دلیل عدم شناخت جهت مقابله با این ویروس در تامین تجهیزات پزشکی و درمانی با کمبود و مشکلات زیادی کادر درمانی و مراکز بهداشتی سراسر ایران مواجه شدند.

در این هنگام با ورود نیروهای بسیجی و مسلح، جهادگران و خیران، جبران تامین این کمبودها شد و کادر درمانی و بهداشتی در مسیر اطمینان قلبی و ایجاد آرامش قرار گرفته بوده که موج با بی توجهی مردم بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی پس از بازگشایی تالارها، باشگاه‌های ورزشی سرپوشیده، رستوران‌ها و برگزاری مراسمات عروسی و عزا از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا شکل گرفت.

موجی که آغازش اول تیرماه بوده و پیچیده تر از موج نخست بیماران زیادی را به سمت بیمارستان‌ها کشاند و آمار مرگ و میر را افزایش داد و این افزایش بار دیگر موجب کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی نظیر ماسک، گان، شیلد، مواد ضدعفونی کننده و به ویژه دستگاه اکسیژن‌ساز در برخی بیمارستان‌ها شد که بیمارستان‌های مازندران در ردیف این کمبودها قرار گرفت.

اما این کمبودها طولی نکشید چرا که پس از اطلاع‌رسانی جامع و دقیق از سوی رسانه و در پی منویات مقام معظم رهبری بر ادامه کمک‌های مواسات و مومنانه قشرهای متعدد به کمک کادر درمانی و بهداشتی آمدند که بسیج جامعه پزشکی و سلامت یکی از آنها بوده و همگام با مدافعان سلامت برای رفع نیازهای آنان، اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام دادند.

شهرستان آمل در راستای موج دوم بیماری کرونا در حالت وضعیت قرمز قرار گرفته بود، با توجه به معین بودن جهت پذیرش بیماران در شهرهای مرکزی با مشکلاتی مواجه شد که بسیج جامعه پزشکی و سلامت آمل همسو با دیگر نیروها و قشرهای یاری رسان به کادر درمانی و بهداشتی، خانواده‌های نیازمند آسیب دیده بیماری کرونا شدند.

مدیر بسیج جامعه پزشکی و سلامت آمل در گفت‌وگویی، نقش رسانه در سلامت مردم را بسیار مهم دانست و گفت: در گذشته مهم‌ترین علت افزایش مرگ و میر از عدم آگاهی بخشی مردم نسبت به نوع و شناخت آن بوده و امروزه با وجود بیماری کرونا این رسانه بوده که کار مهمی را انجام می‌دهد.

سید عباس اقوامی آملی با اشاره به اینکه باید و نبایدها سلامت را رسانه از مسئولان می‌گیرد و به مردم انتقال می‌دهد، افزود: کار رسانه یک نوع جهاد بوده و در دل خطرات با حضورشان به آگاهی بخشی سعی در کاهش مرگ و میر دارند.

وی ادامه داد: اکنون با شیوع بیماری کرونا این اطلاع رسانی باید در روستاها انجام و مردم از ویژگی‌های این بیماری آگاهی یابند.

اقوامی آملی با بیان اینکه حوزه سلامت فرصت آگاهی‌بخشی و آموزش به مردم ندارند زیرا سخت مشغول درمان بیماران هستند، بیان کرد: در این شهرستان از زمان شیوع کرونا در جهت ارتقا سواد سلامت، رسانه‌ها بسیار نقش آفرینی کردند.

وی با اشاره به کمک‌رسانی قشر بسیج جامعه پزشکی و سلامت آمل، افزود: این حوزه فقط در بخش بسته‌های معیشتی ورود پیدا نکرد بلکه در امر پشتیبانی سلامت و محرومیت‌زدایی خدماتی ارائه داده و به کمک کادر درمانی آمدند.

مدیر بسیج جامعه پزشکی و سلامت آمل با بیان اینکه تاکنون این حوزه هزار و 850 بسته معیشتی به ارزش 825 میلیون تومان در مرحله اول بین مردم نیازمند و کادر درمانی توزیع کرد، گفت: در حوزه سلامت به توزیع هشت هزار کیت تشخیصی، هزار و 105 عدد لباس، هزار عدد گان، 500 عدد شیلد، پنج هزار عدد ماسک و چندین دوره غذای گرم و انواع نوشیدنی و آب معدنی برای مدافعان سلامت سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان توزیع شد.

اقوامی آملی خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی و سلامت آمل در این ایام در اجرای رزمایش و استقبال خوب پزشکی و بسیجیان از پویش مردمی نذر اهدای خون در راستای کمک مومنانه و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در دهه اول محرم، جهت کمبود خون بیماران به اهدای خون پرداختند.

اخبار مرتبط

پایگاه‌های مقاومت بسیج به پایگاه‌های سلامت تبدیل شوند

رشد ۷۰ درصدی سرانه دانشجویی پزشکی در بخش فرهنگی

خدمت خالصانه جامعه پزشکی در خط مقدم جبهه سلامت

0 نظر

ارسال نظر

capcha